דיגיטל וטק

אילון מאסק וטראמפ חוטפים תביעה: "שני ליצנים"

איגוד עובדי תעשיית הרכב (UAW) הגיש תלונה פדרלית נגד אילון מאסק ודונלד טראמפ בטענה שניסו להפחיד עובדים שובתים ולעודד את פיטוריהם. האיגוד טוען שהאמירות שלהם מהוות הפרה חמורה של חוקי העבודה בארה"ב. איך יגיבו שתי הדמויות המובילות?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
נראה שאין יום שבו אילון מאסק והחברות שלו לא מייצרים סביבם כותרות וסיפורים חדשים. כעת על הכוונת, איגוד עובדי תעשיית הרכב (UAW), שהגיש תלונות פדרליות נגד דונלד טראמפ ואילון מאסק בטענה כי השניים ניסו לאיים ולהפחיד עובדים המשתתפים בשביתות במהלך הראיון שקיימו אמש. בתלונה, שהוגשה אמש, נטען כי ההערות שנאמרו במהלך ראיון באירוע X Spaces מהוות הפרה של החוק הפדרלי האוסר על פיטורי עובדים שובתים.
במהלך הראיון אמר טראמפ למאסק: "הם שובתים, לא אזכיר את שם החברה, אבל הם שובתים ואתה אומר, זה בסדר, אתם מפוטרים. אתם מפוטרים. כולם מפוטרים." האיגוד, שתמך לאחרונה בסגנית הנשיא קמלה האריס לנשיאות, טוען כי אמירות אלו מהוות עידוד לפיטורי עובדים שובתים, דבר האסור לפי החוק האמריקאי להגנה על זכויות העובדים.
נשיא ה-UAW, שון פיין, הגיב בחריפות ואמר כי טראמפ ומאסק מנסים להשתיק את מעמד הפועלים, וכי מדובר בהתנהגות בלתי חוקית ומצופה מהם. לדבריו, "שני הליצנים הללו רוצים שהעובדים ישתקו ויקבלו את התנאים שלהם, והם צוחקים על זה בפומבי. זה מגעיל, בלתי חוקי וצפוי לחלוטין."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה