דיגיטל וטק

אמזון תובעת את נוקיה: הפרה 12 פטנטים בתחום הענן

אמזון הגישה תביעה נגד נוקיה בטענה להפרת פטנטים. התביעה מאשימה את נוקיה בשימוש בטכנולוגיות של AWS ללא אישור. לטענת אמזון, נוקיה השתמשה בתשתית ענן, אבטחה וביצועים שפיתחה אמזון לשיפור שירותי מחשוב הענן שלה. איך יסתיים הקרב המשפטי?
רפאל בן זקרי | 
אמזון (צילום JL IMAGES / Shutterstock)
אמזון הגישה תביעה נגד נוקיה, בטענה כי חברת התקשורת הפינית הפרה תריסר פטנטים הקשורים לטכנולוגיית מחשוב ענן. התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בדלאוור, טוענת שנוקיה השתמשה שלא כדין בטכנולוגיה שפותחה על ידי AWS כדי לשפר את שירותי מחשוב הענן שלה.
לטענת אמזון, נוקיה ניצלה טכנולוגיות של AWS בתחומים כמו תשתית ענן, אבטחה וביצועים. התביעה מדגישה את ההיסטוריה הארוכה של אמזון בתחום החדשנות בענן, שהחלה בשנות ה-2000 המוקדמות, ואת תפקידה בהנגשת מחשוב הענן באמצעות מודל השירותים לפי דרישה. אמזון טוענת שהפטנטים שלה היו מכריעים בתהליך זה.
לדברי אמזון, שמלבד עיסוקה בענן גם מובילה פלטפורמת מסחר חובקת עולם, האסטרטגיה החדשה של נוקיה, שהוכרזה בשנת 2020, מסתמכת רבות על הפתרונות החדשניים של אמזון ללא אישור מתאים. התביעה מפרטת 12 מקרים של הפרת פטנטים, כולל טכנולוגיות להגדרת מכונה וירטואלית, ניהול תקשורת רשת ועוד.
תביעה זו מגיעה לאחר 13 תביעות שהגישה נוקיה בשנה שעברה במדינות רבות, כולל ארה"ב, ברזיל, הודו, גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי, בנושא פטנטים בתחום הווידאו. בתגובה, נוקיה הצהירה לרויטרס כי היא תבחן את הנושאים הללו ותגן על עצמה בנחישות בבית המשפט. דובר אמזון סירב להגיב, אך מקורות מציינים כי אמזון מקווה להגיע לפתרון מוסכם למרות טענתה שנוקיה לא הייתה מוכנה לקבל תנאי שוק הוגנים עבור הקניין הרוחני המוגן בפטנטים שלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה