דיגיטל וטק

אילון מאסק בשינוי דרמטי: אלו החברות שיעברו לטקסס

אילון מאסק מכריז על העברת מטות SpaceX ומשרדי הרשת החברתית X מקליפורניה לטקסס, בשל אלימות בסיבבת המשרדים הנוכחיים, וחקיקה בעייתית סביב נושאים שנויים במחלוקת. האם המהלך יחזק את מעמד טקסס כמרכז טכנולוגי וחלל עולמי?
רפאל בן זקרי |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אילון מאסק מתחייב לחזק את נוכחותו בטקסס ומתכנן להעביר את מטה SpaceX ומשרדי הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) מקליפורניה לטקסס. לפי התכנון של מאסק, המשרדים של SpaceX יעברו ל-Starbase, הממוקמת בטקסס, שם מייצרים את חלליות החברה, בעוד שמטה הרשת החברתית X יועבר מסן פרנסיסקו שבקליפורניה, לאוסטין שבטקסס, שם נמצא מטה חברת טסלה.
מאסק פרסם ברשת החברתית X כי נמאס לו להתמודד עם אלימות וסמים סביב המשרדים הנוכחיים. בנוסף, הוא ציין כי העברת SpaceX הגיעה בעקבות חקיקה בקליפורניה שמונעת מבתי ספר לחייב עובדי חינוך לדווח להורים על זהות מגדרית או מינית של תלמידים ללא הסכמתם. לדבריו, חוק זה ועוד רבים אחרים פוגעים במשפחות ובחברות.
לא מדובר בהפתעה מוחלטת, שכן כבר בשנת 2021 הודיעה טסלה על העברת מטה החברה מקליפורניה לאוסטין. למרות זאת, לחברה עדיין נוכחות משמעותית בקליפורניה עם מפעל הרכבה בפרימונט. גם SpaceX כבר קשרה את עצמה לטקסס כשהעבירה את התאגדות החברה מדלאוור לטקסס בפברואר האחרון, והעברת מטה חברת השתלים המוחיים שלו, נויראלינק, מדלאוור לנבדה.
אילון מאסק מציין כי עבור שתי החברות, משמעות המהלך אינה ברורה לגמרי, אך ייתכן שהמצב הקיים יישמר בדומה למעבר של טסלה. עם זאת, מושל טקסס גרג אבוט ברך על ההצהרה של מאסק, ואמר שהיא מחזקת את מעמדה של טקסס כמובילה בתחום חקר החלל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד אילון! רק ככה צריך לפגוע בכיס של השמאל הליברלי (ל"ת)
    בוריס 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור