דיגיטל וטק

הפיתוח החדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: כך תוכלו לצפות בנתונים

הלמ"ס משיקה כלי מיוחד דרכו ניתן יהיה לסקור את הממצאים שהתקבלו במפקד האוכלוסין האחרון. הדשבורד יהיה זמין דרך האתר וכן של ארגון מפ"י. הפרויקט נעזר ב"נימבוס" מערכת הענן הממשלתית. "מזמין את כולם להשתמש, לנתח ולהפיק תועלת"
מערכת ice | 
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה היום (שני) על מערכת ממוחשבת חדשה ונוחה למשתמש. באמצעות המערכת ניתן יהיה לצפות בנתוני מפקד האוכלוסין שנערך בשנת 2022 ב"דשבורד" (לוח מחוונים) דיגיטלי נוח לשימוש. הנתונים נוחים לצפייה במחשב אבל גם במכשירים הניידים כמו טלפונים וטאבלטים. 
הדשבורד מאפשר צפייה נוחה על פי חלוקה לנושאים וליחידות גאוגרפיות. כל הנושאים שנחקרו במפקד האוכלוסין האחרון זמינים בדשבורד, אליו ניתן לגשת באופן חופשי דרך אתר המידע הפתוח של DATA GOV ואתר המפות הלאומי. בנוסף, האתר מאפשר השוואה היסטורית לנתונים קודמים שנאספו. בנוסף, בשיתוף פעולה עם מרכז למיפוי ישראל, פותח יישום מיוחד המאפשר לצפות בנתונים על גבי מפה מיוחדת. 
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פיתחה את הכלי בעזרת כלים טכנולוגיים של חברת גוגל בשיתוף פעולה עם חברת Jutomate. במערכת נעשה שימוש בנימבוס, הענן הממשלתי שנכנס לאחרונה לפעולה במסגרת פרויקט רחב היקף. "הנתונים עומדים לרשות קובעי המדיניות ומשמשים גם חוקרים, חברות ואת הציבור הרחב", אמר פרופסור ירון פלוס, מנכ"ל הלמ"ס והסטטיסטיקן הלאומי, "אני מזמין את כולם להשתמש, לנתח ולהפיק תועלת מהנתונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה