דיגיטל וטק

בכיר במיקרוסופט באמירה מקוממת: האם כל תוכן באינטרנט הוא חופשי לשימוש?

מוסטפא סולימאן, ראש תחום הבינה המלאכותית במיקרוסופט, הצהיר כי תוכן שמפורסם באינטרנט הפתוח הופך ל"חופשי" לשימוש. ההצהרה של הבכיר מעוררת סערה, במיוחד על רקע תביעות נגד מיקרוסופט ו-OpenAI על שימוש בתכנים מוגני זכויות יוצרים
רפאל בן זקרי | 
מיקרוסופט Copilot (צילום shutterstock)

מוסטפא סולימאן, ראש תחום הבינה המלאכותית במיקרוסופט, הצהיר כי כל תוכן שמפורסם באינטרנט הפתוח הופך להיות "חופשי", כך שניתן להעתיק ולהשתמש בו בחופשיות.

 

דבריו של סולימאן נאמרו בראיון ל-CNBC עם אנדרו רוס סורקין, שם ציין סולימאן כי מאז שנות ה-90 התקיימה הבנה חברתית שתוכן באינטרנט הפתוח נחשב ככזה שמותר להשתמש בו תחת שימוש הוגן. הוא גם התייחס לנושא של קובץ robots.txt, המאפשר לבעלי אתרים לציין אילו בוטים יכולים או לא יכולים לסרוק את האתר. לדבריו, יש תחום אפור שבו אתרים מציינים במפורש שאינם מעוניינים שיתבצעו עליהם פעולות סריקה פרט לאינדוקס תוכן, ותחום זה עשוי להתברר בבתי המשפט.

 

הדברים מגיעים בזמן שמיקרוסופט ו-OpenAI מתמודדות עם מספר תביעות הטוענות שהן משתמשות בתכנים מוגני זכויות יוצרים כדי לאמן את מודלי הבינה המלאכותית שלהן. גם Perplexity, המציעה מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית, נמצאת כעת במרכז סערה סביב הנושא, בטענה כי הוא עושה שימוש בתוכן של אתרים אחרים בצורה לא חוקית וללא מתן קרדיט.

 

חברות נוספות שמואשמות בהפרת זכויות יוצרים הן אלו המפעילות את כלי המוזיקה מבוססי הבינה המלאכותית Suno ו-Udio, כאשר לאחרונה מספר חברות תקליטים פנו לבית המשפט בדרישה לפעול מולן כדי לשמור על זכויות היוצרים של האמנים.

 

 

בתגובה לדברים, הופנתה כלפי דבריו של סולימאן ביקורת נרחבת בארצות הברית, שם, ברגע שיצירה כלשהי נוצרת, היא מוגנת בזכויות יוצרים אוטומטית, והזכויות אינן מתבטלות רק משום שהיצירה פורסמה באינטרנט. כמו כן, השימוש ההוגן נקבע על ידי בתי המשפט ולא על ידי "חוזה חברתי".

 

בזמן שדבריו של סולימאן מעלים שאלות בנוגע לזכויות יוצרים ושימוש הוגן באינטרנט, ברור כי סוגיות אלו ימשיכו להעסיק את בתי המשפט ואת תעשיית הבינה המלאכותית בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה