דיגיטל וטק

ניצחון לברייט דאטה נגד הרשת החברתית: זאת החלטת בית המשפט

תביעה שהוגשה על ידי X בבעלות אילון מאסק מייחסת לחברה הישראלית הפרה של תנאי השימוש כאשר השתמשה בכלי אוטומטי לאיסוף מידע מתוכה. הרשויות בקליפורניה גרסו כי הרשת החברתית מנסה לאכוף בעלות זכויות יוצרים על התוכן של משתמשיה אף שאין לה זכויות כאלו. בברייט דאטה מדגישים - אוספים רק מידע פומבי
מערכת ice | 
מאגרי מידע (צילום shutterstock)
בית המשפט בקליפורניה דחה אמש (חמישי) תביעה שהגישה הרשת החברתית X (טוויטר) נגד חברת ברייט דאטה הישראלית. הרשת החברתית בבעלות אילון מאסק הגישה את התביעה אשתקד. לדבריה, ברייט דאטה הפרה את תנאי השימוש שלה כאשר השתמשה בכלי אוטומטי כדי לאסוף מידע מתוכה. התביעה הייתה חלק מהמאבק שניהל מאסק נגד קצירת מידע – שאיבה אוטומטית של מידע מהרשת החברתית.
על פי הדיווח בדה מרקר, קצירת מידע הוכחה כחוקית בארה"ב בתביעה תקדימית שהוכרעה סופית ב-2022, לכן X השתמשה בטיעונים אחרים בתביעה וטענה כי הפרקטיקה הזאת מפירה את תנאי השימוש שלה, שברייט דאטה מחויבת אליהם. הרשת החברתית דרשה לאסור על ברייט דאטה להוציא ולהעתיק מידע ציבורי ולמכור כלים שיכולים לבצע זאת, כאשר X עצמה מוכרת כלים כאלו לשאיבת מידע.
 
אולם בית המשפט דחה כאמור את הטענות וקבע כי הרשת החברתית מנסה לאכוף בעלות זכויות יוצרים על התוכן של משתמשיה אף שאין לה זכויות כאלו. השופט גם דחה את הטענה של X כי מטרתה היא להגן על פרטיות משתמשיה, כיוון שהרשת החברתית עצמה מאפשרת שאיבת מידע משתמשים ללקוחות משלמים.
ברייט דאטה הישראלית שייכת לקרן EMK Capital הבריטית מאז 2017. היא מנוהלת על ידי המנכ"ל אור לנצ'נר. החברה מספקת שירותים ומפתחת כלים אוטומטיים שמאפשרים ללקוחותיה לאסוף מידע ונתונים, בין השאר מאתרי מסחר מקוון, אתרי נסיעות וגם רשתות חברתיות. בחברה מדגישים כי היא אוספת רק מידע פומבי וכי היא פועלת בהתאם לתקנות הפרטיות של אירופה ושל ארה"ב.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה