דיגיטל וטק

מטא נגד הפרו פלסטינים: תאסור שימוש בביטוי "מהנהר עד לים"?

בשל ריבוי תלונות, מועצת הפיקוח של תאגיד מטא, הכריזה שתשקול לאסור על השימוש בסלוגן "מהנהר ועד הים", אחד הביטויים הנפוצים ביותר בקרב פרו-פלסטינים, ברשתות החברתיות בבעלותה (אינסטגרם, פייסבוק)
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
מועצת הפיקוח של תאגיד מטא, הודיע שישקול, האם הביטוי "מהנהר לים" שנמצא בשימוש על ידי מפגינים פרו-פלסטינים, הינו דברי שטנה ובכך תאסור את השימוש בו בפייסבוק ואינסטגרם. 
הדירקטוריון, אשר פועל באופן עצמאי וקובע בנושאים שנויים במחלוקת שקשורים לתוכן, ציין שהוא מתייחס לשלושה פוסטים שזכו לתפוצה רחבה ולריבוי תלונות בהם הופעה הביטוי המדובר.
 
אחד מהם, הוא פוסט שנצפה יותר מ-8 מיליון פעמים אשר כלל תמונה בה נראים פירות צפים בים ויוצרים את המילים "פלסטין תהיה חופשית". למרות שסומן ע"י גולשים, הדירקטוריון אמר כי בודקים אנושיים שהסתכלו על הפוסט לא מצאו שהוא מפר את חוקי האתר.
פוסט נוסף, נוצר על ידי ארגון קנדי פרו פלסטיני שללא כל בושה גינה את "הטבח חסר ההיגיון" שביצעה "מדינת ישראל הציונית" ו"הכובשים הישראלים הציוניים". אותו פוסט מסתיים במשפט "מהנהר אל הים".
מנהלי התוכן של החברה החליטו להשאיר את שלושת הפוסטים המדוברים, אך לאור שורת תלונות של משתמשי הרשת, הדירקטוריון החליט לשקול מחדש את ההחלטות במקרים הללו.
לאחר אותה סקירה, מטא קבעה: "ללא הקשר נוסף, היא אינה יכולה להסיק ש'מהנהר לים' מהווה קריאה לאלימות או קריאה להדרה של קבוצה מסוימת, ושהיא לא קשורה אך ורק לתמיכה בחמאס", כתבה המועצה. מנגד ארגונים, שתומכים בישראל טענו כי הביטוי הוא קריאה לרצח עם ביהודים. "מצד אחד, הביטוי שימש כדי לתמוך בכבודם ובזכויות האדם של הפלסטינים", נכתב בהצהרה של המועצה. "מצד שני, יכולות להיות לזה השלכות אנטישמיות, כפי שטענו המשתמשים שהגישו את התיקים למועצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה