דיגיטל וטק

בינה מלאכותית מסייעת בפיתוח רובוטים - האם הם יחליפו אותנו?

מודלי שפה גדולים כמו Chat GPT מאפשרים התקדמות מטאורית בתחום הרובוטיקה. בסין מעריכים כי תוך שבע שנים יצליחו לבנות מכשיר המבצע את מטלות הבית במקום בני אדם. כיצד משפיעים הפיתוחים על שוק העבודה?
מערכת ice | 
רובוט נשיאת משקל (צילום UR)
כיצד הפיתוחים האחרונה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית ישנו את שוק העבודה? דיווח ברשת CNBC מתאר כיצד הפיתוחים האחרונים משפיעים גם על תחום הרובוטיקה והרפואה בדרכים מפתיעות. ההתפתחויות עשויות לשנות גם את תחום העבודה ואולי לגרום לפיטורי עובדים אנושיים. 
לרובוטים עשויים להיות שימושים מרובים, מעבודה במפעלים ועד ביצוע משלוחי מזון. חברות שונות משקיעות בפיתוח רובוטים דמויי אדם, המסוגלים לבצע משימות מורכבות. פיתוחים בבינה מלאכותית גנרטיבית מקדמים את פיתוח הרובוטים ומציעים פתרונות חדשניים לחברות בתחום. 
 
מנכ"ל חברת הרובוטיקה הסינית LimX Dynamics אמר בראיון לרשת CNBC כי כאשר הצטרף לחברה העריך כי פיתוח רובוט שמסוגל לבצע מטלות בית, ולא רק עבודה במפעלים, תיקח עשר שנים. כיום, הוא אומר, בזכות הבינה המלאכותית וההתקדמות בתחום, עשוי הדבר לקחת רק שבע. 
חברות שונות משקיעות ברובוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית. גם חברת Opan AI המפעילה את Chat GPT משקיעה בחברות המפתחות רובוטים דמויי אדם. גם טסלה הצטרפה לטרנד והודיעה כי היא מפתחת רובוט בשם "אופטימוס". הבינה המלאכותית הגנרטיבית ומודלי שפה גדולים עשויים לסייע לרובוטים לתעדף משימות שונות. 
לפני שרובוטים יכנסו לבתים וניהול משימות הבית, כפי שחברת LimX Dynamics מקווה, המקומות בהם אנו צפויים לראות עוד רובוטים, בהם רובוטים דמויי אדם, הם במפעלים. למרות זאת, מנכ"ל החברה מרגיע ומסביר שגם אם בינה מלאכותית תאפשר לרובוטים להחליט החלטות באותה מהירות ויעילות כמו בני אדם, המגבלות המכאניות לא מאפשרות עדיין לרובוטים להחליף בני אדם בעבודה. 
עוד מכשול בדרך לאינטגרציה מלאה של רובוטים במפעלים הוא תג המחיר הגבוה הנלווה אליהם. למרות זאת, לדברי סטיב הופמן, מייסד Founders Space המשקיעה בסטרטאפים שונים בתחום, הוא עובד עם חברה שיכולה להציע הפצה רחבה של רובוטים תוך שנה. "אם נוכל להגיע לתג מחיר של 50,000 דולר נוכל למכור המון רובוטים" הוא אמר. 
תחום נוסף בו משתנה העבודה בעקבות כניסת הבינה המלאכותית הוא שוק התרופות. לדברי מומחים בתחום, שילוב של בינה מלאכותית עשוי לחתוך עלויות ללא קיצוץ בכוח אדם. חברות תרופות עשויות להשתמש בבינה מלאכותית על מנת לבצע פחות ניסויים שנכשלים ולחזות אילו ניסויים יהיו מוצלחים יותר. החברה Insilico Medicine פרסמה מאמר בחודש מרץ הטוען כי היא החלה את השלב השני של הניסויים בתרופה שפותחה על ידי בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה