דיגיטל וטק

הבינה המלאכותית משגעת את שוק העבודה: מייסד גוגל במהלך חריג

טכנולוגיית הבינה המלאכותית נכנסה לחיינו לפני יותר משנתיים ומאז היא טרפה את הקלפים בשוק העבודה. חברות הטק מנהלות בניהן מירוץ על גיוסים עובדים ונראה שכל האמצעים כשרים 
עידו מור | 
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שנתיים עברו מהרגע ש-ChatGPT, נכנס לחיינו ושינה אותם ללא היכר. זמן קצר לאחר השקתו, חברות הטק הגדולות בעולם הבינו את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיית הבינה המלאכותית וכל אחת יצאה בסבב גיוסים על מנת למשוך אליה את המהנדסים הטובים ביותר בתחום, אך כעת נראה שמירוץ החימום בניהן רק עולה שלב.
דיווחים רבים מעידים על הצעדים הקיצוניים שהחברות עושות על מנת לשמר עובדים או לגייס טאלנטים חדשים לחברה. לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, על מנת לגייס עובדים, חברות הטק מציעות לעובדים הפוטנציאליים, חבילות שכר והטבות בהיקף שנתי של מיליון דולר, מסלול מואץ לקבלת אופציות, והצעות להעביר במכה אחת צוותי הנדסה שלמים מחברה אחרת.
 
נוסף על כך, דיווח של The Information, שפורסם בשבוע שעבר, חשף שסרגיי ברין, מייסד גוגל, התקשר באופן אישי לעובד גוגל, שהודיע כי הוא עומד לעזוב את החברה לטובת האויב הרשמי החדש של גוגל, OpenAI. לפי הפרטים עולה שברין, התקשר באופן אישי לאותו מועמד, שנחשב לחוקר ותיק בחברה, ולאחר השיחה בוצעו גם "הבטחות ותגמולים נוספים". נראה שזה עבד, כי העובד החליט להישאר במשרתו של גוגל. בכל זאת, לא בכל יום מייסד גוגל מתקשר אליך ומבקש ממך להישאר. יש לציין שלא גוגל ולא ברין הגיבו לאותם פרסומים. 
מייסד גוגל הוא לא היחיד שעושה צעדים כאלו על מנת לייצר כוח אדם איכותי בחברה שלו, גם פרסומים מעידים על כך שגם מנכ"ל ומייסד תאגיד מטא מארק צוקרברג, התחיל ליצור קשר עם שמות בולטים בתחום הבינה המלאכותית על מנת לגרום להם לעבור לעבוד בחברה שלו. לפי שעה מסתמן שחלק מאותם חילופי דברים כבר הבשילו לכדי גיוסים כשמייקל ולקו, מהנדס בכיר ב-DeepMind של גוגל, הודיע כי הוא עוזב לתפקיד בכיר יותר במטא, וציין בפוסט כי הוא מודה לצוקרברג על הפניה האישית שלו, ואף קרא לו בשמו הפרטי.
אם לא די בכך, על פי הדיווחים, מטא החלה להציע למועמדים את המשרות החדשות שלהם מבלי שאלו יצטרכו לעבור אפילו ראיון. נזכיר שכל זה קורה בחברה שנכנסה לגל פיטורים והקפאת גיוסים ענקי, וכעת נראה שמוכנה לעשות הכל ולהוריד את הכפפות בדרך לגיוס המועמדים הבולטים הבאים. תהליכי הגיוס בחברות ענק נחשבים לרוב לארוכים ומורכבים וכוללים שלבים רבים של ראיונות ומטלות, אולם נראה שלפחות בתחומי הבינה המלאכותית, החברות דוגלות בקיצורי דרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה