תרבות ופנאי

אבל בעולם המוזיקה: גבי ברלין הלך לעולמו בגיל 80

הזמר וחלוץ השירה בציבור הלך לעולמו בבית החולים איכילוב אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן
מערכת ice |  1
גבי ברלין (צילום ויקיפדיה)
הזמר גבי ברלין, אחד מחלוצי השירה בציבור, הלך לעולמו היום בגיל 80. ברלין נפטר בבית החולים איכילוב אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן. רק לפני שלושה ימים חבריו מאיגוד אמני ישראל אשכולות ועיריית פתח תקווה העניקו לו פרס אמ''י למפעל חיים. 
ברלין נולד בתל אביב בשכונת יד אליהו, להורים שעלו לישראל מברית המועצות. אביו, שמואל, היה זמר, ואמו, אסתר, הייתה מורה לפסנתר. ברלין התגייס לחיל התותחנים. במסיבה של הגדוד בו שירת, הבחין שאול ביבר בכישרון השירה של ברלין, והחליט לצרפו ללהקת גייסות השריון.

לאחר שהשתחרר מהצבא, שנת 1968 הוציא לאור אלבום סולו ראשון. בסוף אותה שנה הגיע שירו "שיר לאלמונית" לראש מצעד הפזמונים. ב-1970 השתתף במחזמר "דודו השמן" וכן בפסטיבל שירי הילדים הראשון. למרות זאת ברלין לא נחל הצלחה מסחרית של ממש באותן שנים, והתפרנס מעבודתו כמורה לביולוגיה בתיכון עירוני י"א.
ב-1988 החל להקליט קלטות ובהן מחרוזות שירים לשירה בציבור, מאורגנים לפי מפתח נושאי. הצלחת הקלטות הפכה את ברלין לדמות מרכזית בעולם השירה בציבור, במיוחד בזכות ערבי השירה בציבור ב"מקום בחוץ" שבחוף תל ברוך.
יו"ר אמ"י יונה אליאן קשת: "עולם התרבות הישראלי איבד הבוקר עוד אחד מעמודי התווך שלו. אם יש נחמה, היא בכך שזכינו להודות לו ולהראות לו עד כמה אהבו אותו עוד בחייו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גבי ברלין
    מרסל אלון 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זמר מדהים מחלוצי הזמר העברי המועדונים הכי משובחים היו של גבי ברלין וחבל שאמי איגוד אמני ישראל מחכים שהבן אדם גוסס ורק אז מקבל פרס על מפעל חיים .זה היה ממש עצוב אמן מגיע לגיל 70 בריא צריך לקבל פרס על מפעל חיים. ולא בגיל 81 אמני ישראל דואגים קודם כל למקורבים שלהם ..לתשומת לבכם
    סגור