תרבות ופנאי

במיוחד לחופש הגדול: מיקי שמו עם 10 טיפים לאפייה עם הילדים

לכבוד הקיץ, הקונדיטור מיקי שמו איגד עשרה טיפים מנצחים לאפייה עם הילדים. כך תוכלו גם ליהנות, להתנסות וללמוד דברים חדשים
מערכת ice | 
מיקי שמו (צילום נמרוד סונדרס)
החופש הגדול כבר ממש מעבר לפינה. הילדים צפויים לבלות שעות רבות בבית, ואנחנו ההורים מנסים להיות יצירתיים ולמצוא פעילויות מגוונות שיצמצמו את זמן השהייה המסכים. אחת הפעילויות המהנות ביותר היא אפייה במטבח. לכן, מיקי שמו, השף הראשי של BOSCH, סיפר מה הטיפים שלו לאפייה עם הילדים.
טיפ מספר 1:
בצק השמרים המושלם
: "אחת העוגות האהובות על כולנו היא עוגת שמרים. כזו שמפיצה ריח בבית שמעורר תאבון וגם אם הרגע אכלנו – קיבת הקינוחים תקרקר. החלק החשוב באמת באפייה של עוגת השמרים הוא הבצק. גם אם הבצק נראה לכם עדיין לא מוכן אל תחששו – תתנו למיקסר להמשיך ולעבוד עד שהבצק יהפוך לכדור".
טיפ מספר 2:
אל תתנו לאף אחד לערבב אתכם
: "זמן ערבוב החומרים צריך להיות קצר ומדויק. לאחר שתוסיפו את הקמח תערבבו במיקסר עוד מספר שניות עד שנטמע בתערובת והיא הופכת לאחידה".
טיפ מספר 3:
דיוק זה הכול: "
עוד לפני שתתחילו את המתכון, תוכלו לתת לילדים להכין מראש את המצרכים ואף לאפשר להם לשקול אותם ולוודא כי הכמויות המדויקות. כמו כן, לאורך כל הכנת המתכון חשוב להיצמד להוראות ולהקפיד על זמנים וכמויות כפי שכתוב".
טיפ מספר 4:
ללכת על ביצים: "
בכל מה שקשור לביצים חשוב ללכת בזהירות, בעיקר באפייה. תוסיפו בכל פעם ביצה אחת בתערובת ורק כשהיא נטמעת תוסיפו גם את הבאה, כדי שהבלילה לא תצא דחוסה מדי".
טיפ מספר 5:
כך תצא לכם עוגה תפוחה ואוורירית:
"חשוב לנפות את הקמח ואבקת האפייה כשמוסיפים לתערובת".
טיפ מספר 6:
קיסם זה כל הקסם
: "איך יודעים שהעוגה מוכנה? מכניסים קיסם למרכז העוגה ורואים שהוא יוצא עם מעט פרורים לחים וזה הכול, בתאבון".
טיפ מספר 7:
לכל חלה יש את הזמן שלה
: "אם החלטתם להכין דווקא חלות לשבת, חשוב לקחת בחשבון שבהתפחת חלה חשוב להיות מדויקים ולתת לה את הזמן שלה, כדי לא לפגוע בצבע ובטעם".
טיפ מספר 8:
הסוד של אבקת סודה לשתייה: "
אם במתכון יש אבקת סודה לשתייה חשוב לאפות את העוגה מידית. עם סיום הכנת הבלילה יש להכניס לתנור באופן מידי וכך תתקבל עוגה אחידה ויפה".
טיפ מספר 9:
שימרו על איפוק:
"בזמן האפייה חשוב מאוד לא לפתוח את דלת התנור, אחרת העוגה שהשקענו בה עשויה לקרוס במרכז. תמתינו עד סיום האפייה בהתאם להוראות במתכון".
טיפ מספר 10:
ליהנות!: "
פעולת האפייה עם הילדים היא הזדמנות מצוינת לזמן איכות המאפשר לחושים לעבוד יחד – מגע, טעם וריח... מדובר על תהליך מהנה של יצירה. שימו מוזיקה, תתנסו, תטעמו, אפילו תשתטו. בזמן שהמאפה בתנור גייסו את הילדים לסייע בניקיון ולאחר מכן, שבו יחד איתם בנחת ותתרפקו על הטעם הנהדר של מה שהכנתם יחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה