תרבות ופנאי

לקראת יום הזיכרון: הפיגוע הקשה שהפך ליוזמת הנצחה לאומית

סיכת פרח דם המכבים מושקת רשמית לאחר 5 שנות פיילוט: לקראת יום הזיכרון תשפ"ג, הסמל לזיכרון הנופלים עובר מהמדבקה המסורתית לסיכה בגרסת הפרח הטבעי המשומר בטכנולוגיה ייחודית. הכנסות המיזם מחולקות בין עמותות הנצחה
מערכת ice | 
סיכת פרח דם המכבים (צילום אפרת כהן)
פרח דם המכבים מוכר כסמל יום הזיכרון בזכות אותה מדבקה שכולנו ענדנו על דש החולצה - כעת הפרח זמין בגרסתו הטבעית. לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, עמותת "דם המכבים" מוציאה לדרך רשמית את מיזם סיכות דם המכבים, לאחר 5 שנות פיילוט.
המיזם מאפשר לענוד על דש הבגד את פרח דם המכבים המשומר, המסמל את הצמיחה מתוך הכאב וההכרה כי הצמיחה והפריחה במדינתנו היא בזכות אותם אלה שהקריבו את חייהם למען המדינה. פרח דם המכבים הפך לסמל של היום הקדוש והמאחד ביותר בישראל - יום הזיכרון. יום אחד בו שמים את המחלוקות בצד ומוקירים את אלה שהקריבו את חייהם כדי שאנחנו נוכל להמשיך ולצמוח כאן.

הפרח המוגן מעולם לא תורבת. מאז 2017 עמלה העמותה ביחד עם מומחים לגידול ושימור פרחי בר לכונן חלקת שדה ראשונה מסוגה בארץ. התהליך לווה באתגרים חקלאיים ובסופו הצליחה העמותה להקדים את הפריחה בשלושה חודשים, על מנת שהפרחים יהיו מוכנים, לאחר ייבושם ושימורם, להפצה בארץ ובחו"ל לפני יום הזיכרון.
מי שעומד מאחורי המיזם הם שבי ספירו, תושב נוקדים שהקים את העמותה יחד עם אחיו נתן ובן דודו אריאל מרסקי. מטרתם לקדם נרטיב ליום הזיכרון שלא יהיה רק בסימן של עצב ונהי אלא גם העצמה וגאווה בצדקת הדרך. ספירו איבד את דודו ובת דודו בפיגוע בקפה הילל ברחוב עמק רפאים בירושלים ב-2003.
פרח דם המכבים פורח רק באזור אפריל ובשל היותו מוגן חל איסור על פגיעה בו בטבע. אך בתוך חלקת השדה שמטפחת העמותה הפרחים פורחים ומוכנים לקטיף כבר בחודש מרץ וכך ניתן לשלבם בסיכות המיוחדות, הזמינות כעת לציבור הרחב.
מיזם הסיכות נועד להחליף את מדבקות דם המכבים המוכרות לכולנו. עמותת דם המכבים משתפת פעולה עם למעלה מ-20 עמותות הנצחה, אליהן מועברות כספי הפרויקט. בין העמותות: ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, לתת פנים לנופלים, המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים, משפחה אחת, לנצח אחי, אור למשפחות ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר עמותת דם המכבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה