תרבות ופנאי

ריבה, שוקולד ושמן: כך תסירו את כתמי החג מהבגדים

התלכלכתם בריבה או בשמן בזמן שנהניתם ממאכלי החנוכה? המדריך המלא להתמודדות עם הכתמים העקשניים
מערכת ice |  3
מכונת כביסה בוש (צילום יח"צ בוש)
חג האורים כבר כאן, ובכל יום אנחנו חוגגים הדלקת נרות עם המשפחה, החברים ובמסיבות חנוכה בגן של הילדים. בכל הדלקת נר, וגם לפעמים בין לבין באמצע היום, אנחנו אוכלים סופגנייה, נהנים מכל ביס ולפעמים השמן, הריבה ואבקת הסוכר מתפזרים גם לבגדים שלנו. אסף מוטלו, מנהל מוצר ב-BSH, היבואנית הרשמית של בוש, סימנס וקונסטרוקטה, הביא לנו את כל הטיפים על איך לנקות את הבגדים אחרי חג חנוכה
לפני שמתחילים לכבס חשוב להסתכל על תווית הבגד. "הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל כיבוס בגדים הוא לבדוק את המלצות הכביסה של היצרן. בכל בגד ובגד תוכלו למצוא את ההוראות על גבי התווית, בה יצוין מה הטמפרטורה המתאימה לכיבוס, המלצות לייבוש והאם בכלל הבגד מתאים לכיבוס במכונת כביסה" מסביר מוטלו. "במידה ולא קיימת תווית מומלץ לכבס בטמפרטורה של עד 30 מעלות ולבחור את דרגת הסחיטה הנמוכה ביותר. ישנם מכונות כביסה עם תוכניות מובנות כמו Hand wash  ו- Easy care המותאמות למגוון של רחב של בדים", הוא מוסיף.
ריבה אדומה
מדובר בסופגנייה הכי פופולארית בחג חנוכה, ורבים מאתנו מתלכלכים מהריבה המתוקה. כדי להיפטר מהכתמים, חשוב להוריד בעדינות עם כפית או סכין את הריבה, להיזהר שאנחנו לא מורחים אותה על חלקים נוספים של הבגד, ואז לשפוך מים רותחים על אזור הכתם. טיפ חשוב הוא לשים נוזל לניקוי כלים על האזור המוכתם, לחכות כרבע שעה ואז להכניס למכונת כביסה לתוכנית המתאימה, בהתאם לבגד ולסוג הבד. 

ריבת חלב
רגע לפני שאנחנו זורקים את הבגד לכביסה, מומלץ לשים אותו בקערה עם חצי כוס אבקת כביסה, שתי כוסות מים חמים ולהמתין כחצי שעה. מים לאחר מכן לכבס את הבגד על פי הוראות כיבוס הכביסה המתאימות לסוג הבד. 
שוקולד
אם לקחתם ביס מהסופגנייה ולא שמתם לב שהתלכלכתם משוקולד והכתם כבר התייבש, יש שיטה מנצחת להורדת הכתם. ערבבו בקערה כוס מסיר כתמים יחד עם כוס מים חמים, טבלו את האזור המוכתם בתערובת שהכנתם ושפשפו את האזור כדי לאפשר לתערובת לחדור דרך הבד. לאחר מכן, טבלו את הבגד בקערה עם נוזל כביסה, ורק אז הכניסו את הבגד למכונת כביסה לתוכנית המתאימה, בהתאם לבגד ולסוג הבד. .
שמן
להסרת כתמי שמן מהבגדים כתוצאה מטיגון של הסופגניות, ראשית יש לספוג את החלק שהוכתם בנייר סופג. מיד לאחר מכן, מומלץ למרוח על האזור נוזל כלים שמיועד לפירוק שומנים, שמטרתו לפרק את כתמי השמן שעל החולצה או המכנס. שפשפו את האזור בעדינות עם מטלית נקייה או מברשת שיניים, והניחו את הבגד למשך רבע שעה. שטפו את הבגד במים חמים, והכניסו אותו למכונת כביסה לתוכנית המתאימה, בהתאם לבגד ולסוג הבד. 
כך תסירו אבקת סוכר- לא מעט סימנים קטנים של אבקת סוכר נותרים על הבגדים אחרי שאכלנו את הסופגנייה, שהופכים לעקשנים במיוחד. כדי לטפל בסימנים באופן מידי, מומלץ לקחת בד נקי ולטבול אותו במים רותחים עם סבון כלים ולנקות איתו את הכתמים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסרת כתמים
    קשישה 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משששש לא מים חמים ובטח לא מים רותחים. ידוע שחום מים,מגהץ שמן מקבעים כתמים. לא לנסות מגבונים לחים להשאר עד ששבים הביתב, עם הכתם (הבניגוד לרצון המיידי לנקותו). למרוח נוזל להדח. כלים ואק אש?לכבס לפי הוראות שעל הבגד
    סגור
  • 2.
    ניקוי כתמים
    שלווה 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתמים שוטפים רק במים קרים עד פושרים. מים חמים לא מנקים אלא מקבעים את הכתם. כתמים של ריבה, אבקת סוכר, וריבת חלב לא צריכים טיפול מיוחד יורדים בכביסה רגילה. כתמי שוקולד משפשפים סינטבון על הכתם משאירים בסלסילת הכביסה עד הכיבוס. על כתמי שמן מפזרים טלק נקי ללא ריחות ומחדירים אותו לבד ע''י הצמדת הבד משני הצדדים של הכתם ומשאירים כמה ימים עד לספיגת השמן ומכבסים רגיל. כל הכביסות ב-30°. כל הג'לים למיניהם לא עושים את הכביסה יותר טובה סתם ביזבוז כסף חזרתי לאבקות שמנקות את הכביסה ואף יותר זולות.
    סגור
  • 1.
    ניקוי כתמי סופגניות
    אלה 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית אומרים נתן טיפים ולא הביא!! אני מסירה כתמי שוקולד מבגדים על ידי מגבונים מהסוגים לתינוקות. בד"כ יורד לגמרי
    סגור