תרבות ופנאי

אחרי 35 שנה: אחד ממחזות הזמר המצליחים בהיסטוריה יורד

קשה להאמין אבל 35 שנה אחרי שעלה לראשונה וכ-20 מיליון צופים, המחזמר "פנטום האופרה" מאת אנדרו לויד וובר לא יהיה יותר חלק מברודווי עקב ירידה דרסטית בהכנסות
מערכת ice | 
מחזות זמר בברודווי ניו יורק (צילום unsplash)
המחזמר האלמותי "פנטום האופרה" מאת אנדרו לויד ובר הפך לחלק בלתי נפרד ממחזות ברודווי, אבל בפברואר 2023 הוא יעלה בפעם האחרונה באמת. בכך יורד המסך על המופע שהפך לוותיק ביותר בהיסטוריה ואחד מהמצליחים ביותר אי פעם.
"פנטום האופרה" הפך עם השנים למוקד משיכה לתיירים שהגיעו במיוחד בשבילו לניו יורק, וצפו בו במהלך השנים קרוב ל-20 מיליון צופים. אולם על פי פרסומים בתקשורת המקומית המחזמר סבל באחרונה מירידה דרסטית במכירות הכרטיסים ולמעשה לא הצליח להתאושש מהפגיעה האנושה של מגיפת הקורונה, והפך לא כלכלי.
המחזמר המצליח מבוסס על הרומן הגותי "פנטום האופרה" שנכתב על ידי הסופר הצרפתי גסטון לרו בתחילת המאה ה-20. הרומן עוסק בגאון מוזיקלי מעוות חבוש מסיכה שהתאהב בזמרת אופרה צעירה, באופרה גרנייה בפריז של המאה ה-19. אנדרו לויד וובר הלחין את המחזה ואת השירים כתבו צ'ארלס הארט וריצ'רד סטילגו.
 
עם ירידתו של המחזמר מהבמות בעוד כחמישה חודשים, מי שיזכה לתואר המחזמר הוותיק ביותר בברודווי יהיה "שיקגו", שרץ כבר 25 שנים ברצף על הבמות. מי שבכל זאת ירצה לצפות במחזמר לאחר פברואר הקרוב, יוכל לצפות בגרסה האנגלית שלו בווסט אנד בלונדון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה