תרבות ופנאי

משה איבגי תחת אש: "לא לאפשר לו לחזור לזירת הפשע"

אחרי שסיים לרצת חמישה חודשי מאסר ויצא לחופשי כשברקע הפרסומים על כך שבקרוב יופיע בסרט חדש, השחקן והבמאי סופג אש מאיגוד היוצרים: "לא יתכן שעולם התרבות, ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים ויפנה גב לנפגעות. ראוי היה שהיה יוצא בראש מורכן מהחודשים הקצרים בהם שהה בכלא"
מערכת ice |  2
משה איבגי
עולם התרבות רחוק מלקבל בשתיקה את שחרורו המוקדם של משה איבגי ממאסר אחרי חמישה חודשים. היום (שני), איגוד יוצרי הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון קרא לעשות כל שניתן כדי לעצור את השחקן שהורשע בהטרדות מיניות מחזרה למסכים, זאת לאחר שנודע כי הוא הולך להופיע בקרוב בסרט חדש. 
מטעם הארגון נמסר: "הובא לידיעתנו שעבריין המין המורשע, השחקן משה איבגי שהורשע במעשים מגונים ובהטרדה מינית כלפי שלוש נשים, ולכאורה על פי עדויות רבות הטריד נשים נוספות מתעתד להוציא לקולנוע סרט חדש".
בארגון היוצרים הוסיפו: "אנו מבקשות להזכיר לציבור, כי לאחר גזר הדין נטען ע"י הפרקליטות כי העונש שנגזר 'אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי', ואף ניתן לו שחרור מוקדם, כאשר איבגי טען מנגד ש'חייו נהרסו בעקבות הפרשה'. בפועל הוא יודע שהקריירה שלו ממשיכה לאחר השחרור, היות ועומד לעלות סרט חדש בכיכובו - בתמיכת משרד התרבות, קרן מקור ו-YES".
"לא יתכן שעולם התרבות, שיש לו תפקיד מרכזי בהובלת דעת הקהל ועיצוב נורמות תרבותיות וחברתיות, ינהג בסלחנות כלפי עברייני מין מורשעים ויפנה גב לנפגעות, מה גם שאיבגי לא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על מעשיו מעולם". 

העובדים הוסיפו: "ראוי היה שמשה איבגי יצא בראש מורכן מהחודשים הקצרים בהם שהה בכלא, יביע חרטה מלאה וייתן לנפגעות מרחב בטוח להתחזק ולהחלים. אנו קוראות וקוראים לכלל שותפיו לשעבר של איבגי לתעשייה, שיוקיעו אותו מהתעשייה ומעולם התאטרון ולא ייתנו לו לשוב לזירת הפשע במקום בו יוכל להמשיך ולפגוע בקולגות שלו. מי שיוצר אווירה רעילה על הסט או בתאטרון לא ראוי לעבוד בו".
"אנחנו, איגודי העובדים, היוצרים/ות והשחקנים/ות בתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון - מזכירים/ות לנפגעות ולנפגעי התקיפה המינית שאנחנו פועלים ופועלות ללא לאות ליצור עבור כולנו עולם בטוח יותר על המסכים, על הבמות ומעבר להם, ולייצר נורמות ומנגנונים חדשים שלא יאפשרו את המשך הפגיעה בנשות התעשייה ובוודאי לא את קשר השתיקה מסביב לה״, סיכמו בארגון. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין התיישנות?
    ג'וני 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מקום לסלחנות ואסור שתהיה כל סלחנות שהיא לעבריין מין מורשע. מי שלא יודע לגבור על יצריו בכלל ולשמור על ידיו בפרט-מוטב ישב בבית עד קץ הימים ויחשוב מה עקום אצלו. אסור לקולנוע הישראלי, לקבל שוב איבגי בזרועות פתוחות. פשוט אסור! הקולנוע הישראלי לא רק צריך להגיד את דברו-אלא ובעיקר לעשות מעשה. לסגור כל דלת וחלון כל פתח וכל נתיב בה יוכל העבריין המורשע להראות פניו לציבור הרחב. הוא כן יכול לשבת בבית. בחושך. ולנסות לכתוב ספר.
    סגור
  • 1.
    זה מוגזם מה הקשר הוא צריך להצפרנס
    Oshi 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסיכופט שרצח את הוריו ואחיותיו וירש אותם חזר לעבוד כאן בארץ,מישהו מנע ממנו? לא!
    סגור