תרבות ופנאי

טיילור סוויפט בהלם: המוסד לקח חלק בסיכול הפיגוע בהופעתה בווינה?

פרטים נוספים נחשפים על סיכול הפיגוע בהופעה של טיילור סוויפט. קאנצלר אוסטריה הכריז שהפיגוע נמנע בזכות עבודה עם "ארגוני ביון ממדינות זרות" כאשר הסייענית העיקרית זו ארה"ב. אך, פרטים נוספים חושפים אפשרות של מעורבות של המוסד באירוע
מערכת ice | 
טיילור סוויפט (צילום shutterstock, יוטיוב/ Taylor Swift)
משטרת אוסטריה הכריזה אתמול (רביעי), שהצליחה לסכל פיגוע באחת מהופעותיה של טיילור סויפט בווינה. על פי הפרטים, נעצרו שלושה צעירים, אשר מזדהים עם האידיאולוגיה של דאע"ש. זמן קצר לאחר האירוע החריג, הוחלט לבטל את כל שלושת ההופעות המתוכננות של סוויפט, מה שהוביל לאכזבה גדולה בקרב 170 אלף מעריצים, למרות שהובטח להם החזר כספי.
הצהרה קאנצלר אוסטריה ושורה של פרסומים בעיתונות המקומית חשפו שמניעת הפיגוע, התרחשה בזכות שיתוף פעולה של המשטרה המקומית עם "ארגוני ביון ממדינות זרות". מרבית הדיווחים טענו שהמודיעין האמריקאי היה הסייען המרכזי בפרשה הנ"ל, אך ככול הנראה שהיו גורמים נוספים נמסר כי ההצלחה במניעתו הייתי בעזרת "ארגוני ביון ממדינות זרות". על אף שישנם מקורות המציינים את המודיעין האמריקני כסייען המרכזי, ייתכן שהיו עוד שחקנים בעלי ניסיון שפעלו בזירה.
אחד השמות הבולטים שעלתה האפשרות שסייעו לרשויות באוסטריה למנוע את הפיגוע הוא ארגון הביון הישראלי המוסד. על פי נתונים שפורסמו בערוץ 12, המוסד סייע במניעת של עשרות פיגועים של דאע"ש במדינות ברחבי הגלובוס.
למרות שהפרטים נראים הגיוניים, התמונה לאט לאט מתחילה להתבהר כאשר הרמז המרכזי שהוביל לעצירת הפיגוע הוא סרטון שבו אחד החשודים נשבע אמונים לדאע"ש. בביתו של החשוד המרכזי אותרו חומרים כימיים רבים, אבל טרם הוכח שהם נועדו לבניית פצצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה