תרבות ופנאי

הזמר שעורר פרובוקציה באירוויזיון מגיב: "בעיניי זו גזענות לשמה!"

הזמר השבדי אריק סעדה, בן לאב פלסטיני שנולד בלבנון והצהיר לא פעם על שנאתו לישראל, פתח את מופעי האירוויזיון ועלה עם כפייה קשורה לידו. באיגוד השידור האירופי זעמו על סעדה ואף הסירו את הביצוע שלו מהיוטיוב, אבל הזמר עצמו טוען שהם גזענים: "נראה שהם חושבים שאתניוּת היא שנויה במחלוקת. זה אומר הכל עליהם"
מערכת ice | 
עדן גולן (צילום shutterstock, אינסטגרם/ eurovision)
בעוד ישראל היא זו שהוזהרה מכל פרובוקציה מתוכננת, מחאה פרו פלסטינית ראשונה על במת האירוויזיון נרשמה כבר בחצי הגמר הראשון אמש [שלישי] כאשר אריק סעדה, זמר שבדי שייצג את שבדיה בתחרות בעבר, וידוע כאנטי ישראלי, פתח את המופע ועלה עם כפייה קשורה לידו בזמן ההופעה על הבמה.
סעדה אף ביקש להחרים את התחרות במידה וישראל משתתפת בה, אך מופיע בעצמו. בהודעה מטעם איגוד השידור האירופי נכתב: "האירוויזיון היא תוכנית בשידור חי. כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר להתפשר על האופי הלא פוליטי של האירוע, נברר איתו את הנושא בתום השידור החי״. בהמשך, אף הוחלט על צעד נגד סעדה, במסגרתו השיר ששר על הבמה במאלמו הוסר מהיוטיוב.
 
הבוקר, סעדה הגיב לראשונה לסערה שיצר וזעם על איגור השידור האירופי: "קיבלתי את הכאפייה הזו מאבי כשהייתי קטן, לא ידעתי שיום אחד זה ייחשב סמל פוליטי. בעיניי זו גזענות לשמה! אני רק רציתי להיות חלק וללבוש משהו שהוא אמיתי עבורי אבל נראה איגוד השידור האירופאי חושב שאתניוּת היא שנויה במחלוקת. זה לא אומר עליי כלום, אבל הכל עליהם (איגוד השידור האירופי). אני אצטט את הסלוגן של האירוויזיון השנה, ׳מחוברים דרך המוזיקה".
כידוע, סעדה הוא בן לאב פלסטיני שנולד בלבנון והצהיר לא פעם על שנאתו לישראל. בחודשים האחרונים ניהל קמפיין נגד המדינה ברשתות החברתיות וכינה את ישראל ״המדינה הכי גרועה בעולם״ והגדיל לעשות זאת עם מחאה כאמור על הבמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה