תרבות ופנאי

אסף גרניט: "את ליל הסדר אחגוג עם העובדים שלי בפריז"

את ליל הסדר הקרוב, יחגוג השף אסף גרניט לצד עובדיו, בפריז. בראיון בלעדי ל-ice מספר גרניט על מי מוטלת האחריות על הבישולים בסדר המשפחתי, איזו מנה הוא הכי אוהב לבשל, את מי היה שמח לארח בשולחן החג ומה נוכל לאחל לו הלאה
רוני שיינר |  4
אסף גרניט (צילום תמי בר שי, freepik)
בעוד מספר שעות ייכנס ערב חג פסח, המתקיים השנה בצל מלחמת "חרבות ברזל" והמאבק להשבת החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס בעזה. 
בראיון בלעדי לאתר ice משתף אסף גרניט, מהשפים המובילים בארץ ובעל כוכב מישלן על מסעדת "שבור" בפריז, על תוכניותיו לערב החג: "את ליל הסדר אחגוג עם העובדים שלי בפריז", מספר גרניט. "האחריות על הבישולים למשפחה שלי מוטלת עלי אז אני שולח להם את האוכל, למרות שלא אהיה בו בעצמי". 
מה המנה שאתה הכי אוהב להכין לערב החג?
"אני הכי אוהב להכין צוואר טלה בבישול ארוך, עם שום ירוק ופול טרי". 
את מי היית רוצה לארח בשולחן החג, חי או מת?
"הייתי רוצה לארח את מסעוד איפרגן, אביה של מורן, גרושתי. הוא נפטר ביום שבו קיבלתי את כוכב המישלן הראשון שלי. הייתי רוצה שהוא יראה את ליאו, הנכד שלו, כמה יפה הוא גדל".
איזה זיכרון ילדות מיוחד יש לך מסדר פסח?
"כשאייל אחי ואני היינו קטנים, היינו הולכים בצהרי החג לסבתא לאה, כדי להוריד את צלחת הפסח במיוחד מהארון שהיא הייתה שמורה בו כל השנה". 
מה נוכל לאחל לך לשנה הקרובה?
"לכולנו, שהחטופים יחזרו בשלום".  
בחודש שעבר, זכה גרניט, בפעם הרביעית, בכוכב מישלן על מסעדת "שבור" בפריז, במסגרת טקס הענקת כוכבי המישלן בצרפת. "לעבוד על בימת הטקס ולקבל את הפרס על מסעדה ירושלמית, ישראלית, בפעם הרביעית ברציפות כשלפני עשרה ימים עוד התנדבתי במילואים והייתי מוקף בלוחמי מגלן (ומיד גם אחזור אליהם) זאת חוויה אחרת, גאווה ישראלית אמיתית", מסר גרניט. 
 
אסף גרניט זוכה בפעם הרביעית ברציפות בכוכב מישלן 
בכנס המסעדנות שנערך בתחילת החודש, שיתף גרניט בהחלטה שקיבל ב-7 באוקטובר, להשאיר את המסעדות שבבעלותו באירופה פתוחות: "אספתי את הצוות, אמרתי לכל המנהלים והשפים- מי שנשאר פה, מגיע לעבודה מחר בבוקר. אין אופציה להישאר בבית. אתם מפחדים? ניקח חברת אבטחה שתשמור על המסעדות. כולם באים לעבודה, המסעדות נשארות פתוחות". 
גרניט המשיך ואמר: "השמות של המסעדות בעברית, הן מסעדות ישראליות, הן נשארות פתוחות. זה חלק מהאמירה שלנו, אנחנו לא מפחדים, וגם אם אנחנו מפחדים, אנחנו שומרים על עצמנו ונשארים פתוחים". 

אסף גרניט ולקוח מרוצה, פול מקרטני  
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בפריז עם העובדים (ל"ת)
    אוי מסכן 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    וואלה אחי רק בזכותך צופה במשחקי השף (ל"ת)
    תומר 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נהנינו מאוד במסעדה שלו. אוכל משובח (ל"ת)
    פנינה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הוא רק הולך ומשתבח עם השנים
    אחת 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שרופה עליו חלום שלי להיתקל בו
    סגור