קריפטו

במטבעות קריפטוגרפיים: זה הסכום שהחמאס גייס למימון המלחמה

ארגון הטרור גייס כ-93 מיליון דולר במטבעות קריפטו שונים בשנים 2021-2023. הסכום המדובר גויס על מנת להתכונן לחדירה שהתבצעה בעוטף עזה ביום שבת האחרון
מערכת ice | 
חמאס (צילום עבד רחים קטיב פלאש 90)
חמאס גייס כ-93 מיליון דולר במטבעות קריפטו בין אוגוסט 2021 ליוני 2023 כהכנה לחדירה ליישובי עוטף עזה ביום שבת האחרון. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, גם הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה השתמשו בדרך זו על מנת לממן את פעילותם.
היום (רביעי) פורסם שיחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433, הקפיאה חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את ארגון הטרור של החמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות. 
על פי החשד, עם פרוץ המלחמה, פתח ארגון הטרור חמאס בקמפיין גיוס תרומות ברשתות החברתיות וביקש מהציבור להפקיד בחשבונו את המטבעות הקריפטוגרפיים. יחידת הסייבר של המשטרה והמט"ל פעלו מיידית לאיתור החשבונות ולהקפאתם, בסיוע בורסת הקריפטו Binance, על מנת לחלט את הכספים לקופת המדינה.
יחידת הסייבר של להב 433 מהמשטרה בשיתוף המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, שרות הביטחון הכללי וגופי מודיעין נוספים, מובילה מאמץ מתמשך לאיתור תשתיות פיננסיות במטבעות קריפטוגרפיים המשמשות גורמי טרור למימון פעילותם.
יחידת הסייבר של המשטרה פעלה מול המשטרה האנגלית והביאה להקפאת חשבון נוסף בבנק ״בארקלי׳ס״ הבריטי, שפרטיו פורסמו על ידי חמאס לצורך הפקדת כספי תרומות. משטרת ישראל, המט"ל ושותפים נוספים ימשיכו בלחימה במימון הטרור ופגיעה בנכסים הפיננסיים האסטרטגיים של ארגוני הטרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה