קריפטו

פריצת דרך במסחר בביטקוין: בית המשפט בבשורה מהפכנית

פריצת דרך במסחר במטבע הדיגיטלי: בית המשפט בארה"ב צפוי לפסוק לטובת אישור מסחר במטבע בבורסה בעזרת תעודות סל 
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
בית המשפט לערעורים בארה"ב סלל את הדרך לקרנות הנסחרות בביטקוין. ביום שלישי, בית המשפט צידד בתביעה שהוגשה נגד רשות ניירות ערך שדחתה את הבקשת להמיר את ה-Grayscale Bitcoin Trust לתעודת סל. ההחלטה עלולה להשפיע על חברות אחרות שרוצות ליצור תעודות סל של ביטקוין, כמו BlackRock.
<
תעודת סל ביטקוין נקודתית תיסחר דרך בורסה מסורתית, אם כי הביטקוין יוחזק על ידי ברוקראז', ויאפשר למשקיעים לקבל חשיפה למטבע הקריפטו הגדול בעולם מבלי להיות בעלי המטבע בעצמם. מומחים  רבים מאמינים שאישור תעודת סל ביטקוין נקודתית יוביל לאימוץ מוסדי מיינסטרימי יותר.
 
<
Grayscale Investments, המנהלת את קרן הקריפטו הגדולה בעולם, יזמה את תביעתה נגד הוועדה לניירות ערך ולבורסות ביוני 2022 לאחר שהסוכנות דחתה את בקשתה להפוך את קרן הדגל שלה לביטקוין, לתעודת סל. החברה החליטה לרדוף אחרי תעודת הסל, שתהיה מגובה בביטקוין ולא בנגזרות של ביטקוין, לאחר שה-SEC אישרה תעודת סל ביטקוין עתידית מבוססת ProShares באוקטובר 2021.
 
פסק הדין עמד בפני עיכובים מרובים, אך הוועדה לניירות ערך ולבורסות בסופו של דבר דחתה את הבקשה בקיץ שעבר, תוך ציון כישלון של Grayscale לענות על שאלות הקשורות לחששות לגבי מניפולציות אפשריות בשוק והגנות על משקיעים. "אנחנו בוחנים את החלטת בית המשפט כדי לקבוע את הצעדים הבאים", אמרה הוועדה לניירות ערך ולבורסות בהצהרה.
 
דוברת מטעם Grayscale כינתה את פסק הדין שפורסם ביום שלישי "צעד מונומנטלי קדימה עבור משקיעים אמריקאים, המערכת האקולוגית של ביטקוין וכל אלה שדגלו בחשיפה לביטקוין באמצעות ההגנות הנוספות של עטיפת ה-ETF".
 
צוות Grayscale והיועצים המשפטיים מטעמם מסרו כי הם בוחנים באופן פעיל את הפרטים המפורטים בחוות דעתו של בית המשפט וימשיכו את הצעדים הבאים מול הוועדה לניירות ולבורסות. 
 
החברות הגישו בקשה לתעודות סל ביטקוין נקודתיות כבר יותר משנתיים, אך עד כה, הוועדה לניירות ערך בארצות הברית דחתה יותר מ-30 הצעות מאז 2021  שיעור דחייה של 100%. אבל סנטימנט המשקיעים התגבר ביוני כאשר BlackRock, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם עם נכסים מנוהלים של כ-9 טריליון דולר, הגישה בקשה. כל הבקשות הקודמות של 575 תעודות סל התקבלו, מלבד אחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה