קריפטו

בורסת הקריפטו בייננס בקרב נגד הזמן לפתרון הקפאת נכסים

הדדליין מתקרב כאשר בייננס והרשות לניירות ערך מחפשים קרקע משותפת לפתרון הקפאת הנכסים השנויה במחלוקת. בזמן שהמשא ומתן הזה מתגלגל, צופים בשוק וחובבי קריפטו מחכים להחלטת השופטת איימי ברמן ג'קסון העומדת בראש התיק
אסף קופפר | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
במטרה לשמור על נכסי הלקוחות, הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) ובייננס, בורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בעולם, ממהרות נגד השעון להשלים פשרה הנוגעת לבקשת הרגולטור להקפאת חירום של הנכסים. השופט הפדרלי המפקח על ההליכים נתן לצדדים עד יום חמישי להגיע להסכמות על הפרטים האחרונים.
מתווך, בדמות שופט מגשר, הוצב לסייע במשא ומתן. בינתיים, בייננס ארה"ב, פלטפורמת מסחר הקריפטו של בייננס במדינה, חייבת להרכיב רשימה של הוצאות עד השעה 9 בבוקר שעון ארה"ב ביום רביעי.

זו ההתפתחות האחרונה במרדף המשפטי המתמשך של הרשות לניירות ערך האמריקאית נגד בייננס ומייסדה, צ'נגפנג זואה. הרשות לניירות ערך האמריקאית הציעה לאחרונה כי נכסים המוחזקים על ידי החברות המסונפות של בייננס ארה"ב, יוחזרו לארה"ב ויוקפאו זמנית במהלך התביעה. המהלך נועד למנוע ממייסד בייננס שליטה ישירה על נכסים אלו.
התביעה של הרשות לניירות ערך האמריקאית, שהוגשה בשבוע שעבר, טוענת כי בייננס ערבבו באופן בלתי חוקי נכסי לקוחות, הטעו לקוחות לגבי יכולתה של החברה לזהות מניפולציות בשוק, אפשרו ללקוחות אמריקאים לסחור בבורסות קריפטו זרות, ולא הצליחו להירשם כמתווך, מסלקה, בורסה או מוכר ניירות ערך.
בתגובה לתלונה של הרשות לניירות ערך האמריקאית, בייננס טענה במסמכי בית המשפט כי הקפאת נכסים תסגור למעשה את עסקיה בארה"ב ותהיה לה השלכות נרחבות על הציבור ומשתתפי שוק הקריפטו מעבר לבייננס. החברה הצהירה עוד כי הבורסה הבינלאומית שלה, Binance.com, מספקת שירותים למיליוני משתמשים ביותר מ-100 מדינות, שרבים מהם מסתמכים על שירותי הבנקאות שלה בשל היותם נטולי בנק, בנקאות נמוכה או מתגוררים באזורים עם מטבעות לא יציבים.
בקשת הרשות לניירות ערך האמריקאית לצו חירום מדגישה את מחויבותה להגן על נכסי לקוחות בארה"ב ולצמצם כל אובדן פוטנציאלי של נכסים אלה במקרה של מתן פסק דין נגד בייננס.
שופטת בית המשפט המחוזי הפדרלי איימי ברמן ג'קסון, בראש התיק, היא בעלת המילה האחרונה על ההסכם. בזמן שהמשא ומתן הזה מתגלגל, צופים בשוק וחובבי קריפטו ממתינים בקוצר רוח לפסק דינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה