קריפטו

שוק הקריפטו מזנק ומוליד מטבעות חדשים

משקיעים ומפתחים רואים בבלוקצ'יין של ביטקוין בסיס בטוח יותר לטווח ארוך ליצירת אסימונים ויישומים בעקבות קטל הקריפטו שבא בעקבות קריסתן של חברות בעלות פרופיל גבוה כמו FTX ובריחה כללית מנכסים מסוכנים יותר
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
דברים מתחממים בבלוקצ'יין הביטקוין. העסקאות היומיות זינקו לשיא כל הזמנים של 682,000 החודש, על פי נתוני Glassnode, גבוה בכמעט 40% מהשיא הקודם ב-2017.
הדומיננטיות של ביטקוין, או חלקו בשוק הכולל של 1.16 טריליון דולרים קריפטוגרפיים, תפחה ל-44% מ-38% בתחילת השנה. מה קורה? הכירו את BRC-20, המחלקה הראשונה של אסימוני קריפטו שנבנו על בלוקצ'יין הביטקוין, מלבד הביטקוין עצמו.

כמעט 25,000 מהמטבעות הניסיוניים כבר הוטבעו השנה. "אסימוני BRC-20 הם תופעה שלא ראינו בעבר", אמר גורדון גרנט, ראש שותף במסחר ב-Genesis trading. בעיקר בשל יצירת האסימונים הללו, ממוצע העסקאות היומיות במשך שבעה ימים עומד על יותר מ-531,000, כמעט פי שניים יותר מאשר לפני חודש, לפי נתוני Blockchain.com. למעמד החדש הזה של קריפטו אין שימוש ספציפי מעבר לספקולציות, בדומה לממקוינים.
עם זאת, הפופולריות המתהווה שלו מצביעה על עניין בביטקוין לא רק כחנות של ערך או שיטת תשלומים, אלא כבסיס לפיתוח מטבעות ויישומים חדשים - שנחשבו בעבר לנחלתם של בלוקצ'יין מודרניים יותר כמו Ethereum ו-Solana.
כמה משקיעים ומפתחים רואים בבלוקצ'יין של ביטקוין בסיס בטוח יותר לטווח ארוך ליצירת אסימונים ויישומים בעקבות קטל הקריפטו שבא בעקבות קריסתן של חברות בעלות פרופיל גבוה כמו FTX ובריחה כללית מנכסים מסוכנים יותר, על פי שחקנים בשוק.
"אנשים ראו מה אפשרי עם בלוקצ'יין אחרים והם רוצים את זה בביטקוין, בתור הרשת הוותיקה ביותר, לביטקוין יש רקורד שאנשים יכולים לסמוך עליו", אמר אלכס מילר, מנכ"ל ברשת מפתחי הביטקוין Hiro.
ובכל זאת, הטירוף של BRC-20 היה הפכפך. הערך הכולל של האסימונים הללו - שבדרך כלל נסחרים בשווקים משניים, במיוחד בורסות מבוזרות - עלה על מיליארד דולר בתחילת מאי, אך מאז ירד חזרה ל-446 מיליון דולר, על פי BRC-20.io.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה