קריפטו

צלזיוס הישראלית מנסה דרך נואשת לגייס כספים לתשלום חובות

חברת הקריפטו שפשטה רגל בקיץ האחרון מבקשת אישור למכור קופונים לרכישת ציוד כרייה מסין, תוך איום על הרוכשים שלא ינסו 'לשחק' עם הקופונים הללו משום שאז הם ייתקעו ללא כלום
יאיר מור | 
צלזיוס (צילום מתוך האינסטגרם)
מישהוא רוצה קופונים לרכישת ציוד לכריית ביטקוין? מבחינתה של צלזיוס, חברת הקריפטו הישראלית שהודיעה בקיץ שעבר על פשיטת רגל, כדאי מאוד שהתשובה לשאלה הזו תהיה חיובית. אחרת לא בטוח שהיא תוכל לשלם אפילו שבריר מחובותיה הרבים.
לפי מסמך שהגישה ביום חמישי לבית הדין לפשיטות רגל במחוז הדרומי של ניו-יורק (מנהטן), החברה מבקשת אישור למכירת קופונים ונקודות זכות של חברת מכונות הכרייה הסינית Bitmain. לדברי צלזיוס, היא מחזיקה בקופונים ונקודות כאלו בשווי של מיליוני דולרים, ומעריכה כי באפשרותה למכור קופונים בסכום של 7.4 מיליון דולר ונקודות בשווי של 7 מיליון דולר – סה"כ 14.4 מיליון דולר.
חברת Bitmain מספקת ציוד לכרייה של מטבעות קריפטו, וצלזיוס החזיקה בקופוני הנחה של 10% ו-30% (הרוב הם מהסוג האחרון) לרכישת מכונות כרייה מהחברה. כמו כן, בידיה נקודות זכות של החברה, שמאפשרות לקבל ממנה החזרים על רכישת מכונות כרייה.
המנכ"ל הזמני, כריסטופר פרארו, ציין כי הקופונים תקפים לעד שישה חודשים, וכי על הרוכשים להשתמש בהם באופן מיידי, שכן "בעוד שההנחה המוערכת היא משמעותית, תהיה זו טעות להחזיק בקופונים בתקווה לממש יותר ערך במכירה במועד מאוחר יותר. החלופה למכירת הקופונים היא שתוקפם יפוג ללא כל ערך". לעומת זאת, הוא הוסיף כי הנקודות ניתנות לפידיון בשווי של 100% מערכן במשך עד שנתיים – כך שכאן יהיו לרוכשים יותר אפשרויות ניצול. עם זאת, הוא המליץ: "ניצול כספי מיידי של הנקודות הוא העדיפות המיטבית עבור בעלי החוב ונושיהם".
צלזיוס נמצאת במצב לא פשוט: נראה שאין בכיסה נכסים רבים שאפשר למכור, ואת אלו הנזילים מכלים בקצב אדיר עורכי הדין הממונים על הליך פשיטת הרגל. לאחרונה אף קמה סערה סבבי בקשה של החברה להארכת הליכי פשיטת הרגל, לאחר שהיא טענה כי סיום מהיר מדי שלהם לא יאפשר לה זמן למכור נכסים כדי לצבור כסף לתשלום החובות, ואילו בעלי החוב, והנאמן מטעם מחלקת המשפטים בממשל האמריקאי, הביעו התנגדות נחרצת, וטענו שצוות הפירוק פשוט מחפש תירוצים "לצרוך" את נכסי צלזיוס לתשלום לעצמם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה