קריפטו

החובות נחשפים: זו החברה הישראלית שהשקיעה ב-FTX

לאחר שקיבלה היתר מיוחד לכך, הגישה FTX רשימה של כ-5,000 בעלי החוב הגדולים ביותר שלה – והם כוללים, לצד הגרוש של ג'יזל, גם חמש חברות ישראליות, כולל אחת שכולכם מכירים
יאיר מור | 
קריפטו בישראל (צילום freepik)
כ-5,000 חברות ואישים מרחבי העולם השקיעו כספים בבורסת הקריפטו FTX לאורך שלוש שנות פעילותה, כך חושף מסמך שהוגש אמש (חמישי) לבית הדין לפשיטות רגל בדלאוור. המסמך מתפרש על לא פחות מ-116 עמודים, המכילים כאמור אלפי שורות, אם כי מספר הישויות המוזכרות בפועל אינו שווה למספר השורות – מאחר שחלק מהשורות מצונזרות במקבילה האנגלית ל"השם שמור במערכת", ואחרים חוזרים על עצמם יותר מפעם אחת.
בין החברות הבינלאומיות הענקיות שמופיעות ברשימה ניתן לציין את אדובי, אמזון, אפל, טוויטר, לינקדאין, מטא ונטפליקס; בתחום הקריפטו בולטות לעין ביננס, בלוקפיי, יוגה, סילברגייט, חברת מחקר הבלוקצ'יין צ'יינליסיס וקוינבייס; מספר כלי תקשורת, ובהם העיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל ואתר הכלכלה בנזינגה, נמצאים גם הם ברשימה.
אישים שכלולים ברשימה הם כוכב הפוטבול והגרוש של ג'יזל, טום בריידי, וראש ממשלת איי בהאמה.
אך מבדיקת ice עולה כי ברשימה יש גם כמה גופים ישראלים: חברת Capitalize התל-אביבית, חברת Arcana ממושב שורש, סוכנות הפרסום Inbound Junction, חברת Redash מעמק חפר והשם המוכר ביותר ברשימה: ענקית ניתוח נתוני הגלישה סימילארווב, שנסחרת בוול-סטריט בשווי של יותר מחצי מיליארד דולר.
כפי שדיווחנו בשנה שעברה, בהליכי פשיטת רגל נהוג לדרוש מהפושט להגיש רשימה של בעלי החוב – אלא ש-FTX ביקשה, וקיבלה, אישור מיוחד לפרט "רק" את 5,000 הגדולים ביותר, מאחר שהרשימה המלאה כוללת לפחות מיליון ישויות שלהן היא חייבת כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה