קריפטו

החברה של מאט דיימון בגל קיצוצים נרחב

אחרי קמפיין הפרסום ההזוי שעורר ביקורת רבה בכיכובו של הכוכב ההוליוודי שנכנס אליה כמשקיע, אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם יוצאת לגל קיצוצים שני תוך חצי שנה
יאיר מור | 
החברה של מאט דיימון בגל קיצוצים (צילום shutterstock, יוטיוב/ The Tonight Show)
בורסת הקריפטו בעלת השם המתבקש Crypto.com מצטרפת לרשימת החברות שמבצעות קיצוצים נרחבים בעקבות המצב בשוק – דווקא בשבוע בו נראה היה שהשוק דווקא יצא מהמשבר.
ביום שישי, בזמן שמטבעות הקריפטו זינקו והתקרבו למחיריהם לפני פשיטת הרגל של בורסת הקריפטו FTX, הודיעה קריפטו.קום הסינגפורית כי פיטרה 20% מעובדיה – כחצי שנה לאחר שהודיעה על פיטורי 250 איש, כאשר דיווחים טענו כי בפועל נפרדה בלא פחות מ-2,000 עובדים.
לדברי קריס מרשלק, מייסד ומנכ"ל החברה, "בתחילת 2022 צמחנו באופן שאפתני, בנינו על המומנטום הלא ייאמן והתיישרנו עם הכיוון הכללי של התעשייה הרחבה. הכיוון הזה השתנה במהירות עם הצטברות של התפתחויות כלכליות שליליות". כדי להבהיר לכל מי שלא מבין למה הוא מתכוון, הוא הוסיף: "הקיצוצים שביצענו ביולי האחרון הציבו אותנו (במסלול) להתגברות על המשבר המאקרו-כלכלי – אך הם לא לקחו בחשבון את קריסתה של FTX, שהזיקה לאמון בתעשייה באופן משמעותי. מסיבה זו, בעודנו ממשיכים להתמקד בניהול כלכלי זהיר, ביצענו את ההחלטה הקשה אך ההכרחית לבצע קיצוצים נוספים כדי למקם את החברה (במסלול) להצלחה בטווח הארוך".
קריפטו.קום סימלה בעיני רבים את שיא הניתוק של שוק הקריפטו: ב-2021 היא יצאה בקמפיין פרסום הזוי בכיכובו של מאט דיימון, שהוקרן בעולם כולו והשווה את אנשי הקריפטו לאסטרונאוטים ויזמים. דיימון אף הוכרז כמשקיע בחברה – אם כי מעולם לא נמסר האם השקיע בה כסף ממש, או רק קיבל תמורת הפרסומת נתח במטבע שלה.
בכל אופן, קריפטו.קום אינה חברת הקריפטו היחידה שמפטרת המונים לאור האירועים האחרונים; באמצע השבוע החולף הודיעה קוינבייס, הבורסה הפופולארית בארה"ב, על פיטורי 20% מעובדיה – גל פיטורים שני בחברה תוך 7 חודשים – ובנובמבר, שבועות בודדים לאחר קריסת FTX, הודיעה מתחרה אחרת בשם קראקן על פיטורי 1,100 עובדים, המהווים 30% מכוח האדם שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה