קריפטו

כך צפון קוריאה הצליחה לגנוב מיליארדי מטבעות קריפטו

למרות הסנקציות הרבות ומגפת הקורונה, צפון קוריאה הצליחה לגנוב בחמש השנים האחרונות מעל למיליארד דולר במטבעות קריפטו ממדינות רבות, כולל ארה"ב - כך עשתה זאת
מערכת ice | 
פריצות קריפטו (צילום shutterstock)
היחסים העכורים בין צפון קוריאה לדרום קוריאה, ארה"ב ומדינות נוספות מתבססים גם על הונאות קריפטו, כך נחשף השבוע על ידי סוכנות הביון של דרום קוריאה. על פי הנתונים החדשים האקרים בצפון קוריאה גנבו סכומים של 1.2 מיליארד דולר במטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים בתקופת זמן של חמש שנים.
על פי סוכנות הביון המניע של צפון קוריאה מגיע מהסנקציות שהוטלו נגדה על ידי האו"ם, בתחומים כמו ייבוא, ועקב מגפת הקורונה. מחסור בכנסה יציבה למדינה הביאה את המדינה לפנות לעולם הסייבר והקריפטו וכך היא מצליחה להשיג את הכספים הנחוצים לה על מנת ייצוב הכלכלה ומימון תכנית הגרעין.
יתרה מכך, מתברר כי כ-78 מיליון דולר מהסכום הנקוב הגיע לאחר גניבה מדרום קוריאה. סכומים נוספים מגיעים גם מארה"ב ומדינות מערביות נוספות. האמונה היא מגיעים למדינות אלו סוכנים המועסקים בחברות שונות כמפתחים ומהנדסים. את משכורתם הגבוהה הם מפנים לצפון קוריאה או להאקרים שפורצים וגונבים קריפטו. 
על אף שהאו"ם הסכים על הגברת המאמצים לעצור את הגניבות הללו, צפון קוריאה מצליחה להוציא לפועל ניסויים שונים. לאחרונה שוגרו טילים לכיוונן של דרום קוריאה ויפן וזאת ללא התראה מוקדמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה