קריפטו

נוכל הקריפטו "מסוכן"? החלטה דרמטית של השופטת

נשיאת בית המשפט השלום באיי בהאמה סירבה לבקשתו של סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, להשתחרר בערבות לאחר מעצרו יום קודם לכן. במהלך הדיון התנהגו הוא והוריו באופן מלודרמטי, וגם השופטת הודתה שהמקרה המדובר בקריירה שלה גורם לה ללחץ גבוה
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
סם בנקמן-פריד, שבימים אלה כבר אפשר לקרוא לו ללא חשש "נוכל הקריפטו" לאור הודאותיו הרבות בהתנהלות לא ראויה בבורסת הקריפטו FTX, אותה הקים וניהל עד לפשיטת הרגל לפני חודש, יישאר במעצר באיי בהאמה לפחות עד ה-8 בפברואר. זאת לאחר שנשיאת הערכאה המשפטית המקבילה לבית משפט השלום בנסאו, ג'ויאן פרגוסון-פראט, סירבה אתמול לבקשת עורכי דינו לשחררו בערבות.
לפי דיווח באתר חדשות הקריפטו CoinDesk, בנקמן-פריד הוגדר כ"סכנת טיסה מוגברת". פרגוסון-פראט הגיבה לדברי עורכי דינו, לפיהם אפשר לשחרר אותו למעצר בית עם ערבות בסכום גבוה, בציון העובדה שכבר קרה במדינה ששופטים אישרו שחרור בערבות גבוהה תחת מגבלות – והנאשמים נעלמו.
כזכור, בנקמן-פריד נעצר ביום שני, לאחר שהנשיאה חתמה על צו מעצר נגדו לאור בקשה מהתביעה של מדינת ניו-יורק. במקביל, הודיעו נציבות המסחר בסחורות עתידיות (CFTC) ונציבות ניירות הערך והבורסות (SEC) בארה"ב על הגשת כתבי אישום משלהן נגד סב"פ. הוא מואשם בהונאה באמצעות העברות כספים, הונאה בניירות ערך, הלבנת כספים והפרת חוקי מימון הבחירות בארה"ב.
קוינדסק ציין את התנהגותה המוזרה של משפחת בנקמן-פריד בבית המשפט: סם ביקש מייד עם הכניסה לאולם ליטול תרופה נגד דיכאון – על ידי הורדת החולצה כדי להצמיד לגופו מדבקת סלג'ילין. השופטת סירבה לאפשר לו להסיר חולצה באולם, אך אישרה לו לצאת ממנו למספר רגעים כדי לעשות זאת. בדיון עצמו, התנהגו הוריו במלודרמטיות – אימו צחקה בקול רם בכל פעם שהוזכר כי בנה עבריין, ואביו העמיד פנים שהוא סותם את אוזניו באצבעותיו כדי לא לשמוע את הדברים שנאמרים על בנו באולם. השניים נמצאים עם בנם בבהאמה מאז ההודעה על פשיטת הרגל, למרות שלשניהם משרות הוראה באוניברסיטת סטנפורד.
השופטת אמרה במהלך הדיון כי היא לא נוהגת לשתות, אך שתתה שלשום לאחר החתימה על צו המעצר של סב"פ – כלומר, עבורה מדובר באירוע קשה וטראומטי, משל היתה היא העצורה.
עורכי דינו אמרו ל-CNBC כי הם מתכוונים להיאבק למניעת הסגרתו לארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה