קריפטו

האם "תאומי פייסבוק" יפשטו את הרגל? חובות הענק נחשפים

ג'מיני, בורסת הקריפטו של התאומים ווינקלבוס שטענו כי המציאו את פייסבוק, נמצאת בצרות, לאחר שחברה שחייבת לה כמעט מיליארד דולר הודיעה שאינה יכולה לשלם את חובותיה. האם אפקט הדומינו של קריסת FTX תפיל גם את צמד האתלטים שהפכו ליזמים?
יאיר מור |  2
אם חברת השקעות הקריפטו ג'נסיס לא תצליח לחלץ את עצמה מפשיטת הרגל המאיימת עליה, גם פלטפורמת הקריפטו ג'מיני של האחים טיילר וקמרון ווינקלבוס עלולה למצוא את עצמה בתהום ללא תחתית. זאת בעקבות העובדה שג'נסיס חייבת לג'מיני 900 מיליון דולר, כך חשף העיתון פייננשל טיימס בסוף השבוע. הערכות קודמות דיברו על חוב של 700 מיליון דולר – סכום גבוה למדי, אך כעת נראה כי הסכום האמתי גבוה אף יותר וקרוב למיליארד דולר.
ג'נסיס היא חלק מקבוצת DCG (ראשי תיבות של Digital Currency Group, או 'קבוצת המטבעות הדיגיטליים'), שהוקמה ב-2015 על ידי בארי זילברט, שהתחיל את דרכו כברוקר, הקים פלטפורמת מסחר במניות ומכר אותה לבורסה בניו-יורק באותה שנה. הקבוצה שהקים שולטת על מספר חברות, שלצד ג'נסיס כוללות את קרן השקעות הקריפטו הענקית גרייסקייל, שמחזיקה באחד מ'אוצרות' הקריפטו הגדולים בעולם, המוערך ב-28 מיליארד דולר בביטקוין, את'ר ומטבעות נוספים. בשנה שעברה הוערך שוויה של הקבוצה ב-10 מיליארד דולר על ידי משקיעים שכללו את גוגל, סופטבנק וקרן ההשקעות של סינגפור.
כעת מתברר כי ל-DCG חובות בסך 2 מיליארד דולר, שרובם – 1.7 מיליארד – הם לג'נסיס, חברת הבת שלה שהעניקה לה הלוואות להשקעות שונות. מדובר בשיטה שמזכירה באופן מדאיג את זו שבה פעלה FTX, שחילקה את כספי משקיעי הקריפטו לחברות אחרות בקבוצה שבזבזו אותו על דברים אחרים לגמרי.
ג'נסיס עצמה נפגעה מקריסת FTX, שגם לה היו כלפי החברה חובות של מאות מיליוני דולרים. כעת, התלות של ג'מיני של האחים ווינקלבוס בג'נסיס כספקית שירות רווחי העמלות (הלקוחות "מלווים" לה את המטבעות הגדיגיטליים שלהם כדי שהיא תשקיע אותם כראות עיניה, תמורת הבטחה לעמלות נאות שנדיר למצוא בסוגי השקעות אחרים), עלולה לבשר צרות גם לחברה של הצמד שטען כי את הרעיון של פייסבוק מארק צוקרברג גנב מהם. הם כבר נאלצו לעצור את משיכת הכספים של הלקוחות משירות העמלות בעקבות הודעתה של ג'נסיס כי היא אינה מסוגלת לשלם את חובותיה לאחר קריסת FTX. עכשיו מדווח הטיימס כי האחים הקימו ועידה לדרישת החובות האדירים של ג'נסיס. לפני שנה ושבועיים גייסה ג'מיני 400 מיליון דולר לפי שווי מוערך של מעל 7 מיליארד דולר – אך זה לא סכום מספיק כנראה לפעילות שוטפת בתחום הקריפטו.
ג'נסיס עצמה שכרה חברת ייעוץ כדי לסייע לה להחליט על צעדיה הבאים, ולפני שבוע וחצי דיווחנו כי היא מנסה לגייס לפחות מיליארד דולר תוך איום על המשקיעים שאחרת תפשוט גם היא את הרגל.
שתי החברות סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די כבר, נמאס לשמוע ולקרוא על הקריפטו
    אבי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הקריפטו זאת פירמידה של אוויר חם!!!! השווי המצרפי של הקריפטו, החברות, הבורסות הנגזרים ושאר השמות המפוצצות הוא אפס!!!!
    סגור
  • 1.
    כל מי שהקשיב לפודקאסטים של שרון סולימני ניצל מהירידות ו
    תקשיבו לו ותעבירו הל 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיאר את כל זה אחד לאחד כבר לפני שנה. בול! זו לא פרסומת. באמת הקשבתי לכל הפרקים שלו על הבועה ועשיתי כמו שאמר, כמעט את הכל..
    סגור