קריפטו

מאסק שוב גרם לדוג'קוין לזנק – מה עשה הפעם?

לראשונה זה חודשים, רשם המטבע קפיצה דו-ספרתית ועבר את רף ה-7 סנט למטבע ו-10 מיליארד הדולר בשווי שוק. מה גרם לזינוק הפתאומי בזמן ששאר השוק נמצא בסטגנציה?

יאיר מור | 
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
דוג'קוין, מטבע הקריפטו שהחל כבדיחה והפך לאחד מעשרת המטבעות המרכזיים בשוק, זינק בחדות ביממה האחרונה, עם עלייה משמעותית בהרבה מהממוצע בשוק בפרק הזמן הזה, שהיה דריכה במקום.
הזינוק החל כבר ביום שלישי אחר הצהריים לפי שעון ישראל, אז חזר המטבע משווי ממוצע של מעט פחות מ-6 סנט לטווח שבין 6 ל-7 סנט, שבו הוא נע לאורך רוב שעות היום אתמול. לאחר מספר עליות מכובדות וירידות קלות אחריהן, החל מהשעה 9 בערב לפי שעוננו נראה שהכיוון הפך להרבה יותר חד-משמעי: מעלה. דוג'קוין זינק אל מעל רף ה-7 סנט למטבע, המשיך ואף גירד את רף ה-8 סנט מעט אחרי 9:30 בבוקר לפי שעון ישראל.
מאז הוא נמצא בירידה קלה, אך עדיין בשווי גבוה משמעותית מלפני 48 שעות, ואף לעומת לפני 24 שעות.
שווי השוק של המטבע עלה בהתאם, מאזור ה-8.1 מיליארד בימים האחרונים לכמעט 11 מיליארד הבוקר. כעת הוא נמצא על אזור ה-10.4 מיליארד.
הסיבה לעלייה, כמעט ללא כל ספק, היא ביקורו של אילון מאסק במשרדי טוויטר אמש. הזינוק המשמעותי במחיר דוג'קוין אירע בדיוק בזמן שבו הלך מאסק במשרדי הרשת החברתית כשהוא מחזיק כיור בידו, כחלק מהבדיחה שאותה צייץ בהמשך אותה שעה: "Entering Twitter HQ – let that sink in!", שפירושו "נכנס למטה טוויטר, תנו לזה לשקוע", אך גם "תנו לכיור הזה להיכנס". אותו ציוץ הוביל, תוך דקות ספורות, לציון הדרך של הדילוג מעל רף 7 הסנט למטבע.
כידוע, אילון מאסק נמצא על סף השלמת עסקת ענק לרכישת טוויטר תמורת כ-44 מיליארד דולר, ולכן הגיע אתמול למשרדים, לסגירת הפרטים האחרונים ושיחה עם העובדים לקראת ההשתלטות. בעבר הוא אמר כי אם ישלוט בטוויטר הוא יאפשר תשלום ברשת החברתית באמצעות מטבע הקריפטו שאותו הוא מקדם. לכן, ההתקרבות להשלמת העסקה מהווה עבור המשקיעים איתות לכך שבקרוב המטבע הזה יהפוך לאמצעי הרבה יותר לגיטימי לפעולות כספיות, ולכן שוויו עולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה