קריפטו

נעקץ ביותר ממיליון דולר בהונאת קריפטו חדשה: כך זה קרה

"שחיטת חזירים" - שיטת עוקץ חדשה בעולם הקריפטו, בה נעקצים הקורבנות על ידי אנשים שמשכנעים אותם להשקיע סכומים גדולים יותר ויותר בפלטפורמות מסחר מזויפות שכביכול מבוססות על מטבעות קריפטוגרפיים
מערכת ice | 
הימורי קריפטו (צילום unsplash, pexels)
גבר בן 52 מקליפורניה, קיבל יום אחד הודעה מ"ג'סיקה", שאמרה לו שהיא מצאה את המספר שלו באנשי הקשר שלה בטלפון ו חשבה שאולי הם עמיתים ותיקים. האיש לא זכר אותה, אבל היא הייתה אדיבה, לבבית ומרתקת. היא שלחה תמונות של מה שהיא אוכלת, הם דנו באהבתם ההדדית לסושי והוא סיפר לג'סיקה על מאבקיו לפרנס את משפחתו, על אביו החולה וכיצד ההחלטה לשלוח את אביו לטיפול בהוספיס הכבידה עליו.
ככל שהגבר למד להכיר את ג'סיקה, הוא הסתקרן יותר ויותר מהטענות שהיא הרוויחה המון כסף על ידי מסחר ב-MetaTrader, אפליקציה הזמינה ב-App Store של אפל. ג'סיקה אמרה לו שהיא קיבלה מידע פנימי מדוד מסתורי בהונג קונג, אותו מקום שממנו הגיעו הוריו של הגבר. MetaTrader , המציעה רישיונות עבור התוכנה שלה, אכן מאפשרת סחר לגיטימי על ידי ברוקרים בפועל. אבל, היא מאפשרת גם לבעלי רישיון להשתמש בתוסף מסוים, המכונה Virtual Dealer, אשר יכול לשמש רמאים כדי לתמרן את מחירי השוק הללו, ולדמות יתרות, רווחים או הפסדים בחשבון. הכל נראה ומרגיש אמיתי, אבל הכל בדיה.
 
בחודש הראשון, הבחור פעל לפי ההוראות המדויקות של ג'סיקה ועל פי מה שהוצג לו – הרוויח 90 אלף דולר. בהמשך הוא השקיע קרוב לחצי מיליון דולר, על פי המלצתה, אך הפסיד. בימים אלו הוא גם איבד את אביו והיה נואש לעזרה. ג'סיקה הבטיחה לו שתוציא אותו מהבור שבוא הוא נמצא, אך הוא צריך להשקיע 600 אלף דולר נוספים. האיש מכר נכסים משפחתיים, לווה כספים מחברים והשיג את הסכום. אחרי שהפקיד את הכסף, על פניו היה נראה שההשקעה הצליח, אך בחשבון הברוקר שלו, היה כתוב שהוא במינוס של יותר ממיליון דולר. כשפנה לג'סיקה לבירורים, היא אמרה לו לפנות למשטרה ושהיא לא יכולה לעזור לו. הבחור עבר, מ שנקרא בשפה המקצועית "שחיטת חזירים".
 
שחיטת חזירים היא תרמית פיננסית חדשה יחסית לטווח הארוך, שבה "חזירים", או מטרות, "נשחטים" על ידי אנשים שמשכנעים אותם להשקיע סכומים גדולים יותר ויותר בפלטפורמות מסחר כביכול מבוססות על מטבעות קריפטוגרפיים. הפלטפורמות המזויפות נועדו להיראות אמיתיות ולגרום לקורבנות להאמין שההשקעות שלהם מניבות תשואות פנטסטיות - עד שהרמאי שלהם, וכל הכסף שהם מאמינים שהשקיעו, ייעלמו. תזהרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה