קריפטו

נגמר הסיפור: חברת הקריפטו הישראלית הגישה בקשה להגנה מנושים

לאחר הקפאת ההלוואות, התביעות נגדה, והטענות על הונאה, פלטפורמת הלוואות הקריפטו צלזיוס הגישה בקשה לפשיטת רגל במסגרתה תקבל הארכה להחזרת החובות תוך הגנה מפני הנושים. לחברה חובות של מיליארדים ליותר ממאה אלף נושים
מערכת ice |  4
צלזיוס (צילום מתוך האינסטגרם)
פלטפורמת הלוואות הקריפטו צלזיוס (Celsius Network) הודיעה כי הגישה בקשה לפשיטת רגל. הלוואות הקריפטו צנחו בחודשים האחרונים בעקבות קריסת מחירי מטבעות קריפטוגרפיים והתמוטטות המטבע TerraUSD במאי.
בארה"ב ניתן להגיש בקשה כחלק מהליך פשיטת רגל להגנה מפני נושים והמשך עבודה רגיל במטרה להתייעל, ללוות כספים ולשלם את החובות מבלי ללכת לפירוק. הליך הנקרא צ'אפטר 11. צלזיוס יזמה את הבקשה מצידה.
החברה שהוקמה בישראל, השהתה משיכות והעברות בין חשבונות בחודש שעבר, והאשימה את תנאי השוק הקיצוניים. רגולטורים של ניירות ערך בניו ג'רזי, טקסס וושינגטון התערבו כדי לחקור את החלטת החברה.
חברי הוועדה המיוחדת של הדירקטוריון אמרו בהכרזה על ההגשה לפשיטת רגל, "ההגשה היום באה בעקבות ההחלטה הקשה אך הכרחית של צלזיוס בחודש שעבר להשהות משיכות, החלפות והעברות בפלטפורמה שלה כדי לייצב את העסק ולהגן על לקוחותיו."

החברה אמרה שיש לה 167 מיליון דולר מזומנים ביד כדי לספק נזילות לתמיכה בפעולות מסוימות במהלך תהליך הארגון מחדש. היא רשמה את אומדן הנכסים וההתחייבויות שלה בסכום של בין מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר על בסיס מאוחד. צלזיוס לא ביקשה סמכות לאפשר משיכת לקוחות בשלב זה, כך מסרה החברה בהודעה לעיתונות, והוסיפה כי הגישה בקשות לבית המשפט כדי לאפשר לה להמשיך בפעילות כרגיל.
כזכור, רק אתמול מחלקת הרגולציה הכלכלית של מדינת ורמונט פרסמה הודעה לתושבי המדינה, בה היא טוענת למעשה כי מי שהשקיע את כספו באמצעות חברת הקריפטו הישראלית צלזיוס – ככל הנראה איבד את כספו.
 
"המחלקה מאמינה כי צלזיוס נמצאת עמוק בחדלות פירעון, ואין לה נכסים או כסף מזומן כדי לכבד את התחייבויותיה", כתבה המחלקה, וחזרה בכמה וכמה ניסוחים שונים על הערכות לפיהן החברה לא תחזיר את כספי המשקיעים, שניסו להרוויח באמצעותה כסף על ידי השתתפות בהלוואות הקריפטו שהציעה תמורת עמלות גבוהות באופן שאמור היה מלכתחילה לעורר חשד להגזמה. הרגולטור הזהיר גם כי התושבים צריכים להיזהר מהודעות מטעם החברה שיבקשו מהם סוגים שונים של תמיכה והבעת אמון, ולא להתפתות לבצע שום שינוי נוסף, שכן סביר להניח שהוא לא יעזור להם לקבל בחזרה את כספם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מכרו להם מהצד של הים.... (ל"ת)
    בני 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זה סופו של כל בלון (ל"ת)
    אריק 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הקריפטו הונאת פונזי. מתפוצצת לפרצוף הפתאים
    אזרח 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריפטו זה מוצרים חסרי ערך וגיבוי שיוצרים להם ביקושים במעשי תרמית כתבות כזב וטרנדים של בעלי עניין ושהכל נגמר הקריפטו חוזר לערכו ההתחלתי = אפס מוחלט והטופשים שהיתפתו מימנו עושר מופלג לעדת הרמאים שניהלו את הבאז וחברת "עיתונאים" טיפשים וחסרי כל הבנה ובינה
    סגור
  • 1.
    הונאה
    יעקב 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הונאת פירמידה הגדולה בתבל. מידוף היה בגן שלהם..
    סגור