קריפטו

זה הדבר שלא תוכלו לעשות יותר בניו-יורק

המדינה שנחשבת למרכז הכלכלה העולמית העבירה חוק חדש שמטיל מגבלות קשות על אחת הפעילויות הפופולאריות בעולם בשנים האחרונות
יאיר מור |  1
מנהטן, ניו יורק (צילום pexels)
מי שרוצה לכרות מטבעות קריפטו במדינת ניו-יורק לא יוכל בקרוב לעשות זאת, אלא אם יחבר את מכונות הכרייה שלו לחשמל ממקור "מתחדש" – מונח שמכוון לחשמל המופק מהשמש, מהרוח וכדומה. חוק חדש שעבר השבוע בהצבעה באספת המדינה של ניו-יורק, הבית התחתון של הרשות המחוקקת במדינה, מטיל איסור על התחלת פעילות כריית קריפטו המסתמכת על מקורות חשמל פחמניים.
החוק הוא יוזמה של חברת האספה הדמוקרטית אנה קֶלֶס, שיחד איתה חתומים עליו כיוזמים חברי האספה דונה לופארדו, סטיבן אנגלברייט, פרד תילֶה ודבורה גליק, ועוד יותר מ-40 מתוך 150 חברי האספה חתמו עליו כתומכים. הוא מטיל איסור למשך שנתיים על כל התחלת כרייה – בין אם מדובר בפתיחה של מרכז כרייה חדש או בהרחבה של מרכז כרייה קיים – על בסיס מקורות אנרגיה כגון פחם, מזוט או גז.
מחלקת האנרגיה "לא תאשר בקשה חדשה, או תנפיק רישיון חדש, למתקן מחולל חשמל המשתמש בדלק פחמני ומספק, כולו או רובו, אנרגיה חשמלית הנצרכת על ידי או משמשת למטרת פעילויות כריית מטבעות קריפטוגרפיים המשתמשים בשיטות אימות של הוכחת עבודה כדי לתקף פעולות בבלוקצ'יין".
כפי שהסברנו בעבר, הוכחת עבודה (Proof of Work, או בקיצור PoW) היא המנגנון שעליו מבוססת כריית רוב מטבעות הקריפטו הקיימים, ובראשם ביטקוין. בשיטה זו כדי 'לכרות' מטבע מפעילים משתמשים רבים מחשבים שמנסים לפתור את היחידה הבאה בבלוקצ'יין – הרשת שעליה מבוסס המטבע ובה מתועדות כל הפעולות הנעשות בו, כגון העברות בין משתמשים – והראשון שפותר מקבל 'פרס' בדמות מטבע חדש. אלא שהשיטה הזו, שבה המוני מחשבים עוצמתיים וזוללי חשמל עובדים במקביל על אותה יחידה, גורמת לבזבוז חשמל רב. הדבר עורר בשנים האחרונים ביקורת קשה על התעשייה, וקריאות לעבור לשיטות כגון PoS (הוכחת סיכון, שבה הרשת מחלקת את היחידות שיש לפתור באופן אלגוריתמי בין משתמשים, כך שכל אחד עובד על יחידה אחרת ואין כפילות פעילויות). מדינות רבות אף אסרו על פעילות כרייה בשיטת PoW בשטחן, וביניהן סין ורוסיה, ומדינות אחרות כמו איראן וטקסס הטילו מגבלות על הכרייה כדי למנוע ממנה להכביד על תשתיות החשמל ולגרום למחסור.
כעת, כאמור, מצטרפת ניו-יורק לרשימה, כאשר היא אינה אוסרת על הכרייה אך כופה על מי שרוצה להקים או להרחיב פעילות כרייה לממן הקמת תחנות חשמל "ירוקות". החוק שעבר באספה מתקדם כעת אל שולחן המושל, המאויש כרגע על ידי קאת'י הוֹקוּל שהחליפה את אנדרו קואומו שהתפטר בקיץ שעבר, ולאחר חתימה שלה ייכנס לספר החוקים. חוק מקביל נמצא גם בסנאט – הבית העליון של הרשות המחוקקת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשורה מעניינת וטובה
    חכם חנוכה 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התזמון מעניין, בדיוק כשאתריום צפוי לעדכון מיוחל שאינו דורש כרייה יותר... עתיד מזהיר צפוי לאתריום ככל הנראה בתמיכת ממשלות עקב אי זיהום שימוש באנרגיה וכו תכינו פפקורן נדבר ב2025
    סגור