קריפטו

תעשיית הקריפטו מממנת את הפוליטיקה האמריקאית. מה יקרה לכלכלה?

תעשיית הקריפטו משקיעה סכומי עתק בקמפיינים פוליטיים בארצות הברית ומקדמת מועמדים התומכים ברגולציה ידידותית יותר לשוק המטבעות הדיגיטליים. האם ההשקעה תוביל לשינוי מהותי במערכת הפוליטית האמריקאית?
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
תעשיית הקריפטו נמצאת במרכז מערכת הבחירות הנוכחית בארצות הברית, עם תרומות בסכום כולל של כמאה מיליון דולר, המיועדות, כמובן, לקידום מועמדים התומכים ברגולציה חיובית כלפי מטבעות דיגיטליים. מדובר במעורבות חסרת תקדים שמדגישה את השינוי ביחס בין תעשיית הקריפטו לפוליטיקה האמריקאית.
בבחירות 2020, הקריפטו היה נוכח בצורה מינורית בלבד (אם כי סם בנקמן-פריד מ-FTX הידועה לשמצה תרם כשבעים מיליון דולר למתמודדים משני הצדדים). השנה, שחקנים מרכזיים בתעשייה לוקחים בגלוי תפקיד פעיל יותר במטרה להשפיע על המדיניות העתידית, על רקע התחושה בענף שהרשות לניירות ערך (SEC) נוקטת בגישה של אכיפה תוקפנית.

Coinbase ו-Ripple, שתיים מהחברות הגדולות בתחום, תרמו כל אחת כחמישים מיליון דולר לקמפיינים פוליטיים והפכו בכך לתורמות המשמעותיות ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. על פי נתונים שנאספו על ידי ארגוני מחקר בלתי תלויים, חברות הקריפטו השקיעו בסך הכל כ-119 מיליון דולר בתרומות פוליטיות ב-2024.
התרומות מתמקדות בעיקר ב"סופר PACs", ועדות פעולה פוליטיות בלתי תלויה שיכולות לגייס ולהוציא סכומים בלתי מוגבלים למטרות פוליטיות, כל עוד אינן פועלות בשיתוף פעולה ישיר עם מועמדים או מפלגות. ארגונים אלה מאפשרים לתורמים פרטיים ולתאגידים להשפיע על הבחירות באמצעות מימון פרסומות ותעמולה מבלי להיות כפופים להגבלות הכספיות הקיימות עבור המועמדים עצמם. במקרה של תעשיית הקריפטו, עיקר התרומות מופנות לארגונים כמו Fairshake העל-מפלגתי, המקדם מועמדים המתחייבים לשפר את התנאים לרגולציה ידידותית יותר לתעשיית הבלוקצ'יין. השפעת התרומות ניכרת כבר עכשיו: מתוך 42 הפריימריז בהם השתתפו ה-"סופר PACs" התומכים בקריפטו, 36 הסתיימו בניצחונם של מועמדים שנתמכו על ידי התעשייה.
השאלה כעת היא אם תעשיית הקריפטו תצליח לתרגם את ההשקעה הפוליטית שלה להשפעה ממשית על המדיניות בארצות הברית. אם כן, מה יהיו ההשלכות עבור הכלכלה האמריקאית ועבור השוק הגלובלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה