קריפטו

האם הרשות לניירות ערך הכריזה מלחמה על שוק ה-NFT?

הרשות לניירות ערך הוציאה אזהרה לאחת מפלטפורמות ה-NFT הגדולות בעולם, OpenSea. מה עומד מאחורי המהלך ומה ההשלכות?
שרון בירקמן | 
NFT (צילום freepik)
הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) הוציאה אזהרת Wells לפלטפורמת OpenSea, מהשווקים הגדולים למסחר ב-NFT. אזהרת Wells היא הודעה רשמית שנשלחת על ידי רשות רגולטורית, המודיעה לחברה או לאדם על כוונה לנקוט בפעולת אכיפה נגדם בגין הפרות של חוקי ניירות ערך או רגולציה פיננסית. לטענת הרשות OpenSea שימשה כזירה לסחר בניירות ערך לא רשומים.
לטענת הרשות לניירות ערך, OpenSea איפשרה סחר בניירות ערך שלא נרשמו, בניגוד לחוקי ההשקעות האמריקאיים. זהו מהלך ראשוני בתחום ה-NFT, בו הרשות לא התערבה עד כה באופן ישיר. 
מנכ"ל OpenSea דווין פינזר הדגיש כי הפלטפורמה מוכנה "להיאבק" בכל פעולה אכיפתית אפשרית. "אם הרשות לניירות ערך תתמקד ב-NFT, היא עלולה לבלום חדשנות בקנה מידה רחב", כתב פינזר. "מאות אלפי אמנים ויוצרים מקוונים נמצאים בסיכון, ורבים מהם אינם בעלי המשאבים להגן על עצמם".

הרשות לניירות ערך הוציאה בעבר מספר אזהרות Wells לחברות קריפטו ובלוקצ'יין כדי להתריע על פעולות אכיפה פוטנציאליות הקשורות להפרות חוקי ניירות ערך. במרץ 2023, הוציאה הרשות אזהרת Wells לחברת הקריפטו Coinbase בגין הצעת נכסים דיגיטליים שעשויים להתפרש כניירות ערך לא רשומים. הרשות גם פעלה מול ביננס בפעולת אכיפה נפרדת מהאישום הפלילי נגד המנכ"ל דאז, CZ. הרשות הוציאה אזהרה לפרוטוקול פיננסי מבוזר  Uniswap,   ובחנה את מפתחיו על פעילותם כבורסה או סוכן ניירות ערך ללא רישום מתאים. בנוסף, בחודש מאי פעלה הרשות מול חברת רובין הוד, כשהיא עוסקת ברשימות הקריפטו והפעולות השמורות שלה.
בחודש יולי, קבוצת אמנים הגישה תביעה נגד הרשות לניירות ערך  במטרה לקבל הבהרה האם אמנות דיגיטלית לא רשומה יכולה להוביל לפעולות אכיפה. בשנת 2023, הרשות האשימה את חברת Impact Theory בתחום הבידור בניהול מכירות ניירות ערך לא רשומים. החברה חויבה לשלם יותר משישה מיליון דולר בגין החזרות, ריבית פסק דין וקנסות אזרחיים.
הרגולציה החדשה עלולה להוביל להגבלות נוספות על שוק ה-NFT ולהשפיע על הצלחת פרויקטים כמו CryptoPunks ו-Bored Ape Yacht Club.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה