קריפטו

פוטין ישיק מטבע קריפטו? זו המהפכה שמתכנן הבנק המרכזי

הבנק המרכזי ברוסיה מוכן להשיק את המטבע הלאומי, רובל, בגרסה הדיגיטלית שלו. המטבע יושק ויופץ לשימוש כבר בתקופה הקרובה ועד חודש יולי 2025
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
הקשר של הרוסים למטבעות קריפטוגרפיים הוא אולי החזק ביותר משאר המדינות בעולם, כאשר נראה כי הרוסים, בניגוד למרבית העולם, מעוניינים לאמץ המהפכה שיצר הביטקוין ולהפוך אותה לנדבך משמעותי בכלכלתה.
על פי דיווח ברשת הרוסית TSAA, אלווירה סחיפזאדובנה נביאולינה, שנחשבת למקורבת לנשיא ולדימיר פוטין ומכהנת כנגידת הבנק המרכזי ברוסיה (שנקרא גם "הבנק המרכזי של הפדרציה הרוסית"), בישרה על מוכנות הבנק להשיק את הצעד הבא והמשמעותי שלו בתחום הקריפטו. כידוע, לאחר מינויו של ולדימיר פוטין לנשיא רוסיה היא מונתה לעוזרתו לענייני כלכלה.
לדבריה, הבנק מוכן להשיק את המהפכה שלו בדמות מטבע דיגיטלי, שזכה במדינה לכינוי "הרובל הדיגיטלי", כאשר הוא יופץ לשימוש רחב כבר בתקופה הקרובה, ועל פי הדיווח, עד חודש יולי בשנת 2025.
כזכור, הדבר קורה על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שרק בחודש פברואר האחרון ציינו שנתיים לתחילת המלחמה. עם ציון נקודת הזמן הזו, האיחוד האירופי הודיע כי יכריז על סבב הסנקציות ה-13 כנגד רוסיה מפרוץ המלחמה.

ההודעה אז נחשבה לדרמטית, מאחר וזו הפעם הראשונה במסגרת חבילת הסנקציות החדשה שאושרה, גם חברות סיניות והודיות זכו להאשמות בגין תמיכה במאמצי המלחמה הרוסים. בחבילת הסנקציות נכללו קרוב ל־200 אנשים וחברות, אך באיחוד נמנעו מנקיטת צעדים כלכליים מרחיקי לכת נגד מגזרי תעשייה קריטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה