כסף וצרכנות

הסוף למחסור בביצים? זה המהלך שקידם משרד החקלאות עבור הציבור

משרד החקלאות הודיע על הגדלת כמות המכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון מכסות למשך 3 חודשים. החלטת המשרד נועדה לענות על הביקוש הגובר של הציבור הישראלי בביצים
מערכת ice |  1
ביצים (צילום פלאש 90)
משרד החקלאות הודיע אתמול (חמישי) כי הוא מרחיב את כמות מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון מכסות למשך 3 חודשים. מדובר בצעד חיוני וחשוב לשוק הישראלי ולענף החקלאות בפרט, שכן החלטה זו תענה על הצורך הגובר בביצים בקרב הציבור הרחב.
על פי משרד החקלאות, מדובר בהגדלה של מכסה אשר נפתחה כבר בחודש דצמבר האחרון, בהיקף של 14 מיליון ביצים לשמך חודש, אשר עד כה נוספו 16 מיליון ביצים נוספות, אשר תוקפה הוארך עד סוף חודש מרץ.
כיום, בישראל מיוצרות בממוצע כ-40 מיליון ביצי מאכל מדי שבוע, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית.
במשרד החקלאות מדגישים כי בחודשים האחרונים נרשם מחסור בביצים ובעקבות כך, הוחלט על הרחבת המכסות שמטרתה לענות על הביקוש של הציבור הישראלי. בתחילת המלחמה, משרד החקלאות פתח את מכסת הייבוא הפטורה ממכס לייבוא של מיליון ביצים, אך זו לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה כי לא נרשם ביקוש גובר למוצר באותה תקופה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו בכל שנה לקראת החג
    משה 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כאן בשורה של ממש. כמות הביצים שהלולנים מספקים בחג הפסח לא נותנת מענה לביקוש. גם השנה, כמו בשנים קודמות, לקראת חג הפסח, מגדיל משרד החקלאות את מכסות הייבוא.
    סגור