כסף וצרכנות
בניגוד לחוק, הבנקים מעניקים מידע חלקי ללקוחותיהם: זו הסיבה
איגוד הבנקים ביקשו ממשרד האוצר ומבנק ישראל לדחות את החוק שמחייב אותם לעדכן את הלקוחות בסך העמלות ששילמו באמצעות סמס. לאחר שהבקשה לא הגיעה להסכמה רחבה, הבנקים מעניקים ללקוחות מידע חלקי על סך העמלות
על פי הפרסום ב"כלכליסט", חוק הגילוי על עמלות וריביות שנכנס בתחילת חודש ינואר, נועד להעניק ללקוחות שירות ראוי והוגן מצד הבנקים. אותו חוק שאושר במסגרת חוק ההסדרים, קובע כי החל מ-1 בינואר הבנקים יעדכנו באמצעות מסרונים את לקוחותיהם על סמך העמלות ששילמו בחודש הקודם.
בעקבות החוק, איגוד הבנקים הגיש בקשה לבנק ישראל ולמשרד האוצר לדחות את מימוש החוק בשלושה חודשים בשל העובדה כי הבנקים השונים אינם ערוכים להענקת השירות שהחוק דורש מהם. אותה בקשה נענתה בחיוב מצד בנק ישראל ומשרד האוצר אך חלק מחברי הכנסת שנכחו בוועדת הכלכלה הביעו התנגדות לכך. בעקבות כך, הוחלט כי בהמשך השבוע ינסו נציגי הבנקים להגיע להסכמות עם יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן.
עוד ב-
כזכור, בדיון שנערך בתחילת החודש בוועדת הכלכלה בכנסת, מנהל קשרי החוץ באיגוד הבנקים, טיבי רבינוביץ, הביע את הקושי שאיתו מתמודדים הבנקים: "עזבו תביעות ייצוגיות, הבעיה שלנו היא לקוחות שהחל מיום למחרת קבלת המסרונים יתקשרו למוקדי השירות של הבנקים, ובמקום לטפל בנפגעי המלחמה אנחנו נצטרך לתת מענה למי שקיבל מסרונים. אנחנו לא ערוכים לזה". בתגובה לכך, הבהיר יו"ר הועדה ביטן כי לא תהיה ארכה נוספת בשום תנאי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.גועל נפשהבנק 01/2024/10הגב לתגובה זו0 0ואוווו מדהים התגובה של טיבי ..... באמת צינית דוחה. פשוט בושה וחרפה הבנקים האלו חייבים לנקוט ביד קשההההההסגור