כסף וצרכנות

דיפלומט מעלה את המחירים? עשרות מוצרים עומדים להתייקר

דיפלומט, אחת מענקיות המזון ויבואנית שנחשבת לאחת החשובות בישראל, שמייבאת עשרות מותגים מדי יום ביניהם גי'לט, אוריאו, מילקה, פנטן, גי'קובס, היינץ, פמפרס, אריאל ועוד שנחשבות לאהובות מאוד על הקהל הישראלי, מעלה מחירים בפעם הרביעית בשנה האחרונה
מערכת ice |  1
רשת מזון (צילום shutterstock)
רשתות השיווק עומדות בפני בשורה לא נעימה לצרכנים בישראל. על פי דיווח של מעיין פרתי בחדשות 12, בפעם הרביעית בשנה האחרונה, מיד לאחר סיום תקופת החגים יבואנית הענק דיפלומט מתכוונת לייקר את מוצריה.
דיפלומט, אחת מענקיות המזון ויבואנית שנחשבת לאחת החשובות בישראל, מייבאת עשרות מותגים מדי יום ביניהם גי'לט, אוריאו, מילקה, פנטן, גי'קובס, היינץ, פמפרס, אריאל ועוד שנחשבות לאהובות מאוד על הקהל הישראלי.
ההתייקרות שתגיע לרשתות כמו רמי לוי, שופרסל, קרפור ועוד, מגיעה אחרי שעל פי הנתונים של המהדורה המרכזית בחדשות 12, בשבועיים האחרונים בלבד, זינקו מחירי שמן הזית ב-20% לפחות וזאת בשל מחסור חמור במדינות המייצרות. בויקטורי העלו מחיר, כנראה גם על קרפור, רמי לוי ושופרסל לא פוסחת ההתייקרות.
רק לפני שנה מחיר שמן זית היה נמכר לרשתות בישראל בכ-3 אירו, אך כעת המחיר מגיע כבר ל-6 ואף כמעט 7 אירו לליטר, כ-25 שקלים שמתגלגלים אל הצרכנים. ברשתות הסבירו כי ויסוצקי הודיעה שתעלה מחירים ובינתיים ספקים אחרים מצמצמים הגעת סחורה ומבטלים את המבצעים. 

בוויקטורי לדוגמא העלו מחיר מ-29 שקל ל-38 שקל בעקבות הדרישה של הספקים. מול המצלמה הנסתרת הוסבר: "שינויים של הרשת, אנחנו מקבלים רק את השינויים, הכל עלה בצורה דרסטית וזה ימשיך לעלות, מוצרי החלב עוד יגיעו, זה סבב חזירות".
רק בחודש שעבר, משרד האוצר המשיך במהלכים של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן ופועל להורדת יוקר המחיה באמצעות פתיחת השוק המקומי ליבוא כמעט חופשי והפעם מדובר על שמן הזית. קיים מחסור בשמן זית לקראת החגים שמביא להתייקרות יוצאת דופן לשמן. סמוטריץ' הגיב מהר והוריד את המכס על שמן זית לכמעט אפס תוך שהוא מכריז על סיוע לחקלאים
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מונופולים מחורבנים - מאותרגים על ידי השמאל ומערכת המשפט (ל"ת)
    מונופולים מחורבנים 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור