כסף וצרכנות

נטפליקס מורידה את המחירים בעשרות מדינות - ומה עם ישראל?

שירות הרמת הווידאו הגדול בעולם הציג מחירים חדשים ונמוכים ביותר בעשרות מדינות, בהן רוב שכנותינו - אך לא אצלנו. מה המחירים החדשים, ומה קורה כאן בישראל?
יאיר מור |  2
נטפליקס (צילום pixabay)
נטפליקס הפתיעה בשבועות האחרונים את המנויים הקיימים והפוטנציאליים ביותר מ-30 מדינות, כאשר החלה להציע להם מחירים נמוכים יותר מכפי שהיה עד כה - בחלק מהמקרים בהפרשים של עשרות אחוזים, כך מדווח הוול-סטריט ג'ורנל.
רשימת המדינות כוללת בעיקר את המזרח התיכון, אפריקה ומזרח אירופה, אם כי גם מספר מדינות באסיה ובדרום אמריקה. בין המדינות: ירדן, תימן, איראן (כן, נטפליקס זמינה באיראן, משום מה), לוב, קניה, קרואטיה, סלובניה, בולגריה, ניקרגואה, אקוודור, ונצואלה, מלזיה, אקוודור והפיליפינים. ישראל אינה נמצאת ברשימה, וממשיכה להיות אחת מהמדינות בהן מחירי נטפליקס הגבוהים ביותר.
לפי בדיקת אתר ice עולה כי המחיר המעודכן בירדן, לדוגמא, עומד כעת, בהמרה מדולרים, על 14.5, 29 או 36 שקלים לחודש לתוכניות שבישראל עולות 32.90, 54.90 או 69.90 שקל לחודש. מדובר במחירים נמוכים ביותר ממחצית עבור תושבי עבר הירדן המזרחי, ובין הנמוכים בעולם - אך בדיקה נוספת העלתה כי התמ"ג לנפש במדינה עומד על כ-4,100 דולר לעומת מעל 50,000 בישראל - כלומר, הירדני הממוצע עדיין בקושי יכול להרשות לעצמו אפילו את המחירים החדשים והנמוכים במיוחד.
מומחים מעריכים כי הסיבה למהלך היא התחרות הגוברת בין נטפליקס לשירותים נוספים שנכנסים למדינות השונות, לצד ההבנה שיש מדינות בהן צרכנים אינם רוצים, או אינם יכולים, לשלם את המחירים הקיימים (לעומת ישראל, שבה כמעט אף אחד לא נטש את נטפליקס למרות העלאות המחיר החוזרות ונשנות שביצעה כאן). זאת לעומת רוב העולם, שלגביו היא כבר הצהירה עם הצגת הדו"ח המסכם של 2022 כי הכיוון שאליו היא הולכת השנה הוא דווקא העלאת מחירים, לצד הוספת פרסומות למנוי הבסיסי כדי להגדיל את ההכנסות ממנו וגביית תשלום נוסף ממי שמשתף את החשבון עם אנשים שאינם גרים יחד איתו.
דוברת מטעם החברה מסרה לעיתון כי "אנו יודעים שלחברים מעולם לא היתה יותר בחירה במה שנוגע לבידור", ולכן היא מבצעת התאמות למחיר בהתאם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מילא המחיר. למה מבחרהסרטים פה כה קטן יחסית לארה"ב? (ל"ת)
    צרכן נטפליקס 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אם תרכשו שירותי vpn ותפתחו חשבון באחת המדינות האלה
    שם 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אתם תשלמו כמו שמשלמים שם דרך נפלאה לחסוך כמה עשרות שקלים
    סגור