כסף וצרכנות
רכבת ישראל בדרך למהפכה ענקית: תקים 5 תחנות רכבת חדשות
העבודות להקמת המסילה המזרחית עולות שלב, כאשר החלו להניח את המסילות במקטע הצפוני של המסילה המזרחית, בסמוך לחדרה מזרח. העבודות צפויות להימשך כשנתיים, כאשר ב-2026 רכבת ישראל תחל להפעיל נסיעות. במסגרת הפרויקט, יוקמו 5 תחנות רכבת חדשות ביעדים הבאים
העבודות להקמת המסילה המזרחית עולות שלב. משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל להניח את המסילות במקטע הצפוני של המסילה המזרחית, בסמוך לחדרה מזרח. העבודות להנחת המסילות, מערכות הרכבת, מערכות איתות ובדיקות ההרצה צפויות להימשך כשנתיים, עד סוף 2025 ואז תמסור נתיבי ישראל את הפרויקט לאחריות רכבת ישראל, שתפעיל את הקו ב-2026, לאחר חשמולו וביצוע הבדיקות והאישורים הנדרשים.
פרויקט המסילה המזרחית, כולל הקמת מסילה חשמלית כפולה באורך של 65 קילומטרים, מחדרה מזרח ללוד. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש. במסגרת הפרויקט יוקמו 5 תחנות רכבת חדשות: חדרה מזרח, השומרון – טייבה, טירה- כוכב יאיר, אלעד, קריית שדה התעופה. תחנות אלה יתחברו לתחנות הרכבת הקיימות בראש העין ובלוד.
עוד כולל הפרויקט, 30 הפרדות מפלסיות, שדרוג התוואי ושיפורים גיאומטריים, הקמת מחלף אל-על ו-10 מבני דרך נוספים. המסילה המזרחית תחובר למסילת קשת-השרון ומסילת החוף, ובעתיד תחובר גם לרשת המסילות בישראל, הכוללת את המסילה לירושלים ומסילת לוד-תל אביב ועוד.
מדובר במגה פרויקט שעלותו נאמדת בכעשרה מיליארד שקלים. המיזם עתיד להוות את החוליה המרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל, ולראשונה לשמש אלטרנטיבה למסילת החוף הקיימת כיום ומחברת בין צפון הארץ לדרומה בפרוזדור איילון.
המסילה המזרחית תביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית ותיצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה, תוך עקיפת גוש דן וצוואר הבקבוק של מסילות הרכבת בפרוזדור איילון. בנוסף, הרכבת תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת השינוע מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ, תוך צמצום תנועתן של עשרות אלפי משאיות משא ברחבי הארץ ופינוי הובלת מטענים ממסילת החוף, שיגדיל את קיבולת הנוסעים במסילה.
עוד ב-
סמנכ״ל תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל, צחי גורה: ״חברת נתיבי ישראל השלימה אבן דרך משמעותית בפרויקט המסילה המזרחית. מדובר על פרויקט בסדר גודל לאומי ועם השלמתו עתיד להביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית וייצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה.״
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(35):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
28.לאילת לאילתלאילת לאיל!! 03/2023/01הגב לתגובה זו1 0לאילת לאילת בבקשהסגור
-
27.א,חדרה זה לא צפון זה רק צפונית לת״א.יוני 03/2023/01הגב לתגובה זו2 0ב פרויקט הרכבת לאילת מוזנח שוב!!!סגור
-
26.למה צריך תחנות חדשות אם האנרכיסטיםציון 03/2023/01הגב לתגובה זו2 0לא מאפשרים לרכבות לנסוע ?! אנרכיסטים עבריינים.סגור
-
25.חיבור בין הדרום לירושליםאנונימי 02/2023/28הגב לתגובה זו0 0מה עם קו שיחבר בין ירושלים והדרום (אשקלון שדרות וכו' עד באר כולל) כיום אנו נאלצים להגיע עד תל אביב בשביל לנסוע לירושלים מה שמייתר את האפשרות לנסוע ברכבת...סגור
-
24.כל הכבוד - שרת תחבורה שעובדת בשביל כלל הציבוראשל 02/2023/28הגב לתגובה זו1 1דעתי, להפחית משמעותית עלויות הנסיעה ברכבת . כיום המחירים לא מוצדקים ולכן לא תורמים להפחתת עומס התנועה.סגור
- טען עוד
-
23.משקיעיםהזייה 02/2023/27הגב לתגובה זו0 110 מיליארד לא פחות בקו רכבת זניח אבל בדיור ציבורי לאוכלוסייה חלשה נאדה.עשרת אלפים דירות ניתן לבנות בסכום הזה.סגור
-
תשתית רכבתית לצפון תעודד אנשים לצאת מהמרכהרחבת הארץ 02/2023/27הגב לתגובה זו1 0תשתית רכבתית לצפון תעודד אנשים לצאת מהמרכז ולרכוש דירות במחיר מוזלסגור
-
22.חלם - למה לא מחברים עם הקו הסגול?רונית 02/2023/25הגב לתגובה זו3 0הקו הסגול עובר מאות מטרים בודדים מהמסילה המזרחית. למה לא ליצור ממשק בינהן? בהשקעה כל כך קטנה שלמרחק קצר, ניתן לחבר בין הרכבות וליצור תנועה איכותית וטובה יותר ולהגדיל את מספר האפשרויות. לדוגמה: אדם שמגיע מהצפון יורד בתחנה באזור צומת טייסים ועולה על הקו הסגול לבית חולים תל השומר.סגור
-
21.ישראל בלי רכבתמשה 02/2023/25הגב לתגובה זו0 0בושה שב2023 הקו הכי חשוב מנתבג לצפון עובד עד 9 בערב במקרה הטוב שלא נדבר על שביתות או תקלות אחרי זה מתפלאים למה החניון מלאסגור
-
20.ומה עם התחנה באחיטוב? (ל"ת)נוסע 02/2023/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.כולם שםדוד 02/2023/25הגב לתגובה זו0 0יש לי בן משפחה שעובד ברכבת ישראל לפי דבריו כול העודים ברכבת מייד מוצאים נכויות והכול בשקר חייבים שם מישהו ממבקר המדינהסגור
-
18.ותיקים (ל"ת)דוד 02/2023/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.מחלף פשוט בצומת נחל חדרהיורם מכרכור 02/2023/25הגב לתגובה זו0 2מחלף פשוט בצומת נחל חדרה יכול לעזור לכמות הפקקים הנוראית בפרדס חנה. משקיעים במסילה מיליארדים לריק.סגור
-
16.רכבותתנב, 02/2023/24הגב לתגובה זו0 0מה עם רכבת עד אילת עוד בתקופה ההורים והמשפחה ה,טחת מסכנים הם לכ זכו ואתם ממשיכים לשקר אין לכם כבוד לאנשים לעביר לשרת התחבורה דחוףסגור
-
15.אורחת ישראליתאורחת ישראלית 02/2023/23הגב לתגובה זו0 0אמרתם גם שתעשו תחנה בשפים נתניה בהצלחהסגור
-
14.רכבת לאוכלוסיה ערבית זה מבורךרוני 02/2023/23הגב לתגובה זו0 3צריכה לכלול גם עד הנגבסגור
-
13.עכשיו יוכלו לאחר לעוד 5 תחנות (ל"ת)לל 02/2023/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.מה עם הצפוןמנו 02/2023/23הגב לתגובה זו3 0מה עם רכבת מטבריה לחיפה,ת"א דרך צומת גולני או כפר תבור,פקקים אין סופיים בכל שעות היום,תחשבו גם על הפריפריות,יש שם גם בניאדם,(לפחות רובם)סגור
-
11.דואגים לשומרון אבל מה עם ...בני 02/2023/23הגב לתגובה זו2 1קריית שמונה טבריה וערים בצפון . מה עם הערבה ואילת?סגור
-
10.עד מתי?????,ציון נצחון 02/2023/23הגב לתגובה זו1 3בושה וכלימה. רכבת ישראל מוסיפה מסילות ותחנות רכבת והכל בתחום הקו הירוק המשוקץ. עד מתי? הליכוד שולט במצטבר כבר 40 שנה ועדיין לא חזו עינינו בסלילת מסילה שתחבר את נקודות ההתיישבות ביהודה ושומרון. בשיא חוסר הרגישות הנהלת הרכבת , שכנראה עדיין נשלטת על ידי השמאל, מעזה לכנות את הקו המתוכנן המסילה המזרחית כאילו שמזרחה משם, בשטחי ארץ אבות., אין מקום להקמת מסילות. מה עם מסילת ברזל שתחבר את הישוב היהודי בחברון עם ישובי גוש עיון ואפרת תמשיך למעלה אדומים ומשם לאריאל ואלפי מנשה. מדובר בפרויקט יקר מאג אבח הוא בעל חשיבות אסטרטגית עליונה לחיזוק אחיזתנו בנחלת אבות. אם ממשלת בין הצליחה לחבר את בייג'ינג ללאהסה שבטיבט באמצעות מסילת ברזל, שהתוואי שלה עובר בגובה של 5000 מטרים, אין סיבה שממשלת ימין על מלא לא תפנה לחברות תשתית סיניות לביצוע הפרויקט.סגור
-
אין תקציביוסף 03/2023/01הגב לתגובה זו1 0הרוב הולך לפנסיות התקציביותסגור
-
9.מתי כבר תהייה רכבת לקריית שמונה???רק המרכז?? 02/2023/23הגב לתגובה זו2 2מתי ?? רק המרכז ופיתוחו מעניין? יש אנשים גם בצפון!!!!!סגור
-
8.טבריה, אילת, קרית שמונה, ראש פינה,צפת, ים המלח? (ל"ת)מה איתן ? 02/2023/23הגב לתגובה זו3 1סגור
-
7.מה עוזר אם הרכבות לא עובדות כמו שצריך?ק. פריש 02/2023/22הגב לתגובה זו5 0תמיד יש משהו או מישהו שמפריע לנסיעות.סגור
-
למה?יאיר 02/2023/23הגב לתגובה זו0 0אני נוסע קבע והרכבות עובדות מצוין. מזל שיש רכבתסגור
-
6.מהפכה?חצי מהזמן אתם לא נוסעים (ל"ת)ציון 02/2023/22הגב לתגובה זו1 1סגור
-
5.מה עם התחנה בזיכרון יעקב? (ל"ת)יעקב 02/2023/22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.ולמי לא תהיה תחנת רכבת?יניב 02/2023/22הגב לתגובה זו4 1לנו, לתושבי עמק חפר. הרכבת תעבור דרכנו, בסמיכות לישוב המתפתח בת חפר, אבל תחנה שתשרת אותנו? לא בבית הספר של רכבת ישראל.סגור
-
מסכים זה מאוד מאכזבאאא 02/2023/22הגב לתגובה זו1 1ככה זה כאשר המתכננים עושים דברים ואין עליהם בקרה ראויה. המחדלי בנייה של התשתיות כניראה לעולם לא יפסיקו במנגנון הקיים לקבלת החלטות במדינה הזו.סגור
-
3.שקרנים/גנביםShahar 02/2023/21הגב לתגובה זו1 1איך יכול להיות שבונים רכבת מתחת לבית ואין תחנה בבת חפ/אחיטוב ,גועל נפש מדינה של גנביםסגור
-
לגנוב בחזרהרפי 02/2023/22הגב לתגובה זו1 1אני מכיר 2 תחנות שמאז שבנו אותם, עברו בהם אולי 4 נוסעים. אחת, תחנת כפר ברוך ע"י עפולה והשניה תחנת קריית מלאכי, שהוקמה באמצע שום מקום. תעבירו בלילה אחת מהן אליכם. בהצלחה.סגור
-
2.שלא ישכחו שצריך חניונים והרבה (ל"ת)יוסינקה 02/2023/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מה עם רכבת מהירה לנבטים, שדה התעופה הבא של ישראל ? (ל"ת)רחל 02/2023/21הגב לתגובה זו1 0סגור
-
במאה הבאה אולי (ל"ת)יוס 02/2023/22הגב לתגובה זו1 0סגור
-
ביטןזהבה 02/2023/23הגב לתגובה זו0 0מה עם תחנת רכבת בחריש?????סגור