כסף וצרכנות

סכסוך ענק סביב BMX: יבואן האופניים ספג מכה קשה

יבואן של אופני אתגרים BMX ביקש לרשום סימן מסחר מעוצב ברשות הפטנטים. לאחר שנרשם סימן המסחר המעוצב שלו, הוא פנה ליבואנים אחרים בטענה שהם לא יכולים להשתמש בצרוף האותיות BMX- סגנית רשם הפטנטים מנעה ממנו שימוש ייחודי בצירוף BMX
מערכת ice | 
אופניים חשמליים (צילום freepik)
בעקבות פנייתו של היבואן אוהב ציון בע"מ, המייבא אופני BMX, לרשום סימן מסחר מעוצב המכיל את האותיות BMX, המייצגות קיצור מקובל לאופניים המשמשים לרכיבה אתגרית Bicycle Moto-cross X, סגנית רשם הפטנטים מנעה ממנו שימוש ייחודי בצירוף BMX והייתה לכך סיבה מעניינת מאוד.
בהליך הבחינה היבואן מודיע לבוחנת, שהצירוף שבסימן מצוי בשימוש יצרנים ויבואנים רבים, אך כל אחד מהם מעצב אותו אחרת או מוסיף לו רכיבים. הסימן המעוצב נרשם. לא חולף זמן רב והיבואן שולח התראות ומכתבים ליבואני האופניים בישראל בטענה שהם מפרים את סימנו, אף שאינם עושים שימוש בעיצוב המסוים.

סחורתם נעצרה במכס. בצר להם, שניים מהם, איתי ברהום ומצמן את מרוץ מילניום בע"מ הגישו בעקבות זאת בקשה למחיקת הסימן המעוצב. סגנית רשם הפטנטים החליטה בעקבות פנייתם כי: "הסימן המבוקש לא ייתן שימוש ייחודי בצירוף המילולי BMX אלא בהרכב הסימן".
ההחלטה הייתה כמובן ביטול ההסכם חסוי של היבואן עם שני היבואנים האחרים. כעת הוא יוכל לשווק את המותג ולא בבלעדיות כפי שחפץ, אלא באופן שווה לייבואנים אחרים של המותג לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה