כסף וצרכנות

הנתונים מראים: האינפלציה בארה"ב שוברת שיאים

דוח של מחלקת המסחר בארה"ב מצביעה כי עליית האינפלציה הקיצונית לא בדרך להיפסק. בימים אלה מיליוני מצביעים יצביעו בבחירות האמצע בארה"ב ונראה כי הדבר אף ישפיע על המפלגה הדמוקרטית השלטת בקונגרס
מערכת ice | 
אינפלציה (צילום shutterstock)
שיעור האינפלציה הגבוה בארה"ב ממשיך לשבור שיאים. דוח של מחלקת המסחר מראה עלייה של 6.2% במחירים לעומת אותו החודש אשתקד. כאשר בוחנים את הנתונים בהורדת הוצאות עבור המזון והאנרגיה מוצאים כי שיעור המחירים עלה ב-5.1% לעומת שנה שעבר. מדוב בצמיחה מהיר יותר מחודש אוגוסט בו השיעור עמד על 4.9%. שיעור עליית המחירים הגבוהה ביותר השנה הייתה בחודש פברואר בו נשבר שיא של ארבעה עשורים עם שיעור עליית מחירים של 5.4%.
פרסום שיעור האינפלציה מגיע בזמן לא טוב למפלגה הדמוקרטית. בימים אלה האמריקאים החלו להצביע לבחירות האמצע במדינה ובתור המפלגה השלטת בקונגרס הבעיות מופנות אליהם. הרפובליקנים, כמובן, מאשימים במצב את הנשיא ג'ו ביידן וחברי הקונגרס האמריקאים וטוענים כי הם יוכלו לשנות את המצב.

הנוכחות של האינפלציה הגבוהה, הגרועה ביותר מזה ארבעה עשורים, מוסיפה לחץ על הבנק הפדרלי לשמור על עליית הריבית כדי ולנסות להיאבק בעליית המחירים ואף לשלוט בהם. בחודש שעבר, הבנק הפדרלי העלה את הריבית ב-0.75% חודש שלישי ברציפות בשיעור זה, והציפייה כי גם החודש העלייה תהיה בשיעור זהה.
נתון מפתיע הוא שלמרות האינפלציה הגבוהה, בחודשים יולי- ספטמבר, התרחשה עלייה בשכר הממוצע ב-5% לעומת אשתקד. יש לציין שמדובר בנתון נמוך במעט מהרבעון הקודם (אפריל-יוני) בו שיעור עליית השכר עמדה על 5.1% (שיא של שני עשורים). למרות הבשורות האופטימית, ישנם סימנים המראים כי בעליית השכר תהיה רגיעה והם לא ימשיכו לעלות בשיעורים כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה