כסף וצרכנות

הכינו את הארנקים: המוצרים הללו עומדים להתייקר ב-15%

גל רודף גל: ספקיות מזון נוספות מודיעות על עליית מחירם של כמה ממוצרי הצריכה הבסיסיים
איתן לויטס | 
עליות מחירים (צילום פלאש 90/ אנה קפלן, pixabay)
גל עליות המחירים ממשיך וסוחף עמו עוד ועוד יצרניות ויבואניות. לאחר הדיווח אתמול (שלישי) על התייקרויות של מוצרי בסיס כמו חומרי ניקוי, גבינות ודגנים, הבוקר מצטרפים האורז, הסוכר ועוד מוצרי צריכה שנמצאים בכל בית בישראל.
יצרנית הסוכר והאורז סוגת דורשת על המוצרים הללו עלייה של 15% במחיר. כך על פי הפרסום בעיתון 'כלכליסט'. עוד חברות שרוצות להצטרף לגל הן פררו, שדורשת לייקר את ממרח השוקולד הפופולרי שלה, הלא הוא הנוטלה, וכן את מוצרי קינדר, בשלושה עד שבעה אחוזים. ממתקים נוספים שעומדים בפני התייקרות הן סוכריות הטופי "יוגטה" שמייבאת ליימן שליסיל ודורשת להעלות את מחירם ב-20%, וגם את קפסולות הקפה "לוואצה".
המוצרים מצטרפים כאמור לדיווח מאמש בחדשות 12 כי עומדים להתייקר מוצרי בסיס דוגמת מוצרי הניקוי של סנו שמחירם עולה בפעם השלישית בשנה וחצי, הגבינות של מחלבות גד, מוצרי יוניליוור הרבים כמו דגני בוקר. ההתייקרות מתרחשת לאחר שחברות המזון ומוצרי הניקוי פנו לרשתות השיווק הגדולות בארץ בדרישה להרים את מחירי המוצרים.

יחד עם זאת, כפי שכבר קרה בעבר רשתות ספורות בחרו לעמוד לצד הצרכן הישראלי ולכן בחרו לספוג את מחיר ההתייקרות מבלי להעלות את המחיר הרשום על מדפי הסופר. בעת זו, לאור העובדה שהשינויים צפויים לקרות כבר היום וגם החל מה-1 לנובמבר, עלינו להמתין ולראות מי מבין הקמעונאיות הגדולות בארץ תתייצב שוב לצד הציבור ומי תיכנע לחברות הענק.
למען האמת, מי שכבר עומדת בתווך היא שופרסל שהודיעה כי תתנגד לעליית המחירים שמנסה לכפות עליה טרה. לדרישת המחלבה, מוצרי החלב יעלו בשיעור של 4.9% באופן מיידי. שופרסל החזירה בתשובה לטרה כי היא לא מתכוונת לייקר את המחירים על המדפים שלה ובכלל, שהיא לא מסכימה לעליות המחירים של אף אחד מהמחלבות בישראל וכי היא דורשת להשאיר את המחירים כפי שהם.
יתרה מכך, בהתאם להחלטת הרשתות ובהתאם ליוקר המחייה בארץ יש להמתין לראות האם הצרכן הישראלי עצמו גם הוא ייכנע בפני החברות הללו אשר כביכול שולטות על הכיס שלו ועל סל הקניות הממוצע שלו בתקופה שלאחר החגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה