כסף וצרכנות

הבנק המרכזי באנגליה מנסה להציל את הכלכלה הבריטית

החל מהיום, הבנק המרכזי של אנגליה יכלול אג"ח צמודות מדד בתוכנית רכישת אג"ח חירום של 65 מיליארד ליש"ט
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
בפעם השנייה בתוך יומיים, הבנק המרכזי של אנגליה נאלץ להציע תמיכה נוספת לשווקים בבריטניה, שעדיין נרתעים מהכרזה של הממשלה בחודש שעבר כי הוא יפחית מסים ויגדיל את ההלוואות. הבנק המרכזי הזהיר היום (שלישי) שעדיין קיים "סיכון מהותי ליציבות הפיננסית של בריטניה", כתוצאה ממכירה חדה באג"ח ממשלתיות, שהביאה את התשואות לזנק, דחפה את עלויות ההלוואות ואילצה חלק מקרנות הפנסיה להשתחרר מנכסים כדי לגייס כסף נזיל.
צניחה באג"ח הממשלתיות של בריטניה המבטיחות להגן על המשקיעים מפני אינפלציה - המכונה אג"ח צמוד מדד - היה מקור הסיכון האחרון של הממלכה. "חוסר תפקוד בשוק הזה והסיכוי לדינמיקה של 'מכירת אש' לחיזוק עצמי, מהווים סיכון מהותי ליציבות הפיננסית של בריטניה", נכתב בהצהרה של הבנק המרכזי.
היקף המתח בשוק האג"ח הודגש היום, כאשר ממשלת בריטניה מכרה 900 מיליון ליש"ט (994 מיליון דולר) של מטבעות צמודים למדד לפירעון ב-2051 בתשואה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008, כך על פי רויטרס. החל מהיום, הבנק המרכזי של אנגליה יכלול אג"ח צמודות מדד בתוכנית רכישת אג"ח חירום של 65 מיליארד ליש"ט (71.7 מיליארד דולר) שהוכרזה ב-28 בספטמבר. "פעולות נוספות אלו ישמשו מעצור נוסף להשבת תנאי שוק מסודרים", הוסיף הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה