כסף וצרכנות

אוהבים לאכול אורגני? ככה אתם משלמים יותר

בדיקת המועצה לצרכנות: סל מזון אורגני עולה ב-63% יותר מסל דומה של מוצרים לא אורגניים. הרבה מהמוצרים האורגניים יקרים במאות אחוזים ממקביליהם הלא האורגניים, ההפרשים הגדולים בפירות והירקות
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום freepik)
מי שצורך מזון אורגני משלם על הסל שלו כ-63% יותר מסל דומה של מוצרים לא אורגניים - כך עולה מבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות ברשתות השיווק. כל למשל, ההפרש במחירן של ביצים אורגניות ביחס לרגילות הוא 103%, ההפרש בין חלב אורגני ורגיחל הוא 109%, ועל קמח ההבדל הממוצע הוא 140%. 
המועצה לצרכנות בדקה את מחירם של מוצרי המזון האורגניים מול המוצרים הלא אורגניים, וכן נערכה השוואת מחירים והיצע של מוצרים אורגנים בין רשתות המזון הגדולות בישראל. הבדיקה העלתה כי חלה עלייה ממוצעת של כ-3% במחירי המוצרים האורגניים בהשוואה למחירם בתחילת השנה במחיר כלל המוצרים. הפער הממוצע בין מחירי המוצרים ה"רגילים" לאורגניים עומד על עשרות רבות של אחוזים.
בנוסף למוצרים הנפרדים, בדקה המועצה גם סל של 36 מוצרים אורגניים מול סל מוצרים "רגילים" (כמה מהם של אותו יצרן), על בסיס מחיר ממוצע מכלל הרשתות. הבדיקה מעלה כי סל המוצרים האורגני יקר ב-63% (320 ₪) יותר מהסל הרגיל. הרבה מהמוצרים האורגניים יקרים במאות אחוזים ממקביליהם הלא האורגנים, עיקר ההפרשים נמצא בפירות וירקות. 
בין המוצרים הנוספים שנבדקו כולל השוואה בין רשתות: 
 שמן קוקוס אורגני כבישה קרה גרין קוקו 1 ליטר- נמכר ברשת פוליצר במחיר של 39 ₪ . במחסני השוק נמכר אותו השמן ב 60 ₪. הבדל של -54%, (21 ₪ )
 קינואה אורגנית תבואות 500 גרם- נמכרת ברשת סטופ מרקט ב 14 ₪. מחירה ברשת יוחננוף 16 ₪. 115% הפרש של 16 ₪
 דבש אורגני מפרחי בר עין חרוד 1 קילו- נמכר ברשת שערי רווחה ב 50 ₪. ברשת שופרסל גרין ושופרסל שלי נמכר הדבש ב 65 ₪. הפרש של 30%, 15 ₪.
 קפה נמס מגורען אורגני מאונט האגן 100 גרם- נמכר ברשת רמי לוי במחיר של 33 ₪. ברשתסאלח דאבח נמכר הקפה ב 48 ₪. הפרש של 46%, .
 סירופ מייפל אורגני טהור תעשיות ברנרדו ובנו 236 מ"ל - נמכר ברשת רמי לוי ב 19.6 ₪. ברשת טיב טעם בסיטי, וטיב טעם דלי המחיר מגיע ל 33.5 ₪. הפרש של 14 ₪
מהי הרשת המשתלמת ביותר לקניית מוצרים אורגניים? מתוך 210 המוצרים האורגנים, נבחר סל הכולל את 44 המוצרים הנפוצים ביותר. המחירים כוללים מבצעים למעט מבצעי אשראי. ) נבחנו רשתות שהכילו לפחות 80% מסך המוצרים (מתוך כלל הרשתות המדווחות). כאשר מוצר לא נמצא, חושב לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.
הרשת הזולה ביותר- רמי לוי. היקרה ביותר סופר יודה. ההפרש ביניהן 28% - 148 ₪. ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר (שופרסל גרין ) ליקרה ביותר (סופר יודה 12%) 71 ₪.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה