כסף וצרכנות

Juul וכל מוצריה יורדו מהמדפים בארה"ב, בהוראת ה-FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הורה על איסור מכירה והורדה מיידית של כל מוצרי Juul, יצרנית הסיגריות האלקטרוניות מהגדולות בעולם בתחום העישון על ידי אידוי ניקוטין
מערכת ice | 
JUUL (צילום depositphotos)
ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) הודיע כי הוא אוסר על מכירת כל המוצרים הנמכרים על ידי חברת הסיגריות האלקטרוניות Juul (ז'ול), והורה על הסרה מיידית מהמדפים של כל מוצרי החברה. 
לאחר בדיקות רבות, הרגולטור של תחום הבריאות בארצות הברית מצא שמוצרי אידוי הניקוטין של החברה לא משרתים את המטרה שלה נועדו, קרי גמילה מעישון, ובמקום זאת עשויים להגביר את הסבירות להתמכרות לניקוטין. עוד מסרו מה-FDA כי אין בידיהם מספיק נתונים כדי להיות בטוחים ששיווק מוצרי החברה "הולם להגנה על בריאות הציבור". כבר לפני כמה שנים הסוכנות חסמה את הטעמים הפירותיים שעזרו להפוך את Juul לתופעה בקרב בני נוער.
"הפעולה של היום היא התקדמות נוספת במחויבות ה-FDA להבטיח שכל מוצרי הסיגריה האלקטרונית והניקוטין האלקטרונית המשווקים כעת לצרכנים עומדים בתקני בריאות הציבור שלנו", אמר נציב ה-FDA, רוברט מ. קאליף, בהצהרה. עם זאת, בהצהרת ה-FDA נאמר כי אין בידיהם שום מידע המצביע על "סכנה מיידית".
צעד זה של מנהל התרופות מגיע לאחר מאמצים קודמים נגד עישון של ה-FDA, כולל תוכניות להפחית את כמות הניקוטין הממכר המותרת בסיגריות.
חברת Juul מתכוונת לקרוא תיגר על המהלך של ה-FDA. מהחברה נמסר שהיא תבקש לעכב את פסק הדין, מה שיאפשר לה להמשיך למכור תוך שהיא בוחנת אפשרויות, כולל ערעור. "אנחנו לא מסכימים לממצאים ולהחלטת ה-FDA, וממשיכים להאמין שסיפקנו מספיק מידע ונתונים המבוססים על מחקר איכותי, כדי לטפל בכל הנושאים שהעלתה הסוכנות", אמר מנהל הרגולציה הראשי של החברה, ג'ו מורילו, בהצהרה.
 
Juul היא מהחברות הגדולות בעולם בתחום העישון על ידי אידוי ניקוטין. החברה, שנוסדה בקליפורניה ב-2015 על ידי זוג מעשנים לשעבר, קידמה את תרמילי האידוי שלה כחלופה בריאה יותר לסיגריות טבק מסורתיות. אבל המוצרים, המכילים ריכוז גבוה של ניקוטין, עוררו חשש כשהשימוש בקרב בני נוער התפוצץ, כאשר יותר מרבע מהתלמידים התיכוניים השתמשו בסיגריות אלקטרוניות בשנת 2019, לפי סקר פדרלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה