כסף וצרכנות

אירופה תאסור על מסחר בקריפטו? "לא שווה כלום"

נשיאת הבנק המרכזי של אירופה, כריסטין לגארד, אמרה בראיון שמטבעות קריפטו הם השקעה מסוכנת שיש לפקח עליה כדי למנוע מאנשים להפסיד כסף
יאיר מור | 
כריסטין לגארד וקריפטו (צילום ויקיפדיה, vecteezy)
"ההערכה הצנועה מאוד שלי היא שהם לא שווים כלום, לא מבוססים על כלום, אין להם נכס בסיסי שישמש כ'עוגן' בטיחות" – את הדברים הללו אמרה נשיאת הבנק המרכזי האירופי, כריסטין לגארד, בראיון לתוכנית הטלוויזיה ההולנדית College Tour, שתשודר הערב בשעה תשע ועשרים בשני ערוצי טלוויזיה במדינה.
לדברי לגארד, "אמרתי כל הזמן שנכסי קריפטו הם נכסים ספקולטיביים ומסוכנים להחריד", ושהיא חוששת לאנשים "שאין להם הבנה של הסיכונים, שיפסידו הכל  ויתאכזבו קשות. לכן, אני מאמינה שצריך לפקח על זה".
לעומת זאת, לגארד תומכת ברעיון של מטבעות דיגיטליים המונפקים על ידי בנקים מדינתיים (CBDC), כמו הגרסה הדיגיטלית של האירו שהבנק שהיא עומדת בראשו שוקל להנפיק בשנים הקרובות. "ביום שנוציא את המטבע הדיגיטלי של הבנק המרכזי, האירו הדיגיטלי, אני אבטיח את זה. אז הבנק המרכזי יעמוד מאחוריו, ואני חושבת שזה שונה מאוד מהרבה מהדברים האלה".
למרות דעתה המוצקה והשלילית לגבי נכסים קריפטוגרפיים, היא מודה שאחד מבניה השקיע בהם, בניגוד לעצתה, וכי היא עוקבת אחר התחום "בזהירות יתרה".
לגארד אמרה את הדברים בתקופה שבה רוב מטבעות הקריפטו נמצאים בצניחה, ושניים מהם – שהופעלו שניהם על ידי ארגון בשם Terraform Labs – קרסו בשבועיים האחרונים בכמעט 100%. גם ביטקוין, את'ריום והמטבעות המרכזיים האחרים נמצאים בשפל של לפחות 10 חודשים, וחלקם אף בשפל של יותר משנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה