כסף וצרכנות

ח"כ ביטן בוועדת הכלכלה: "הצרכנים הישראלים צריכים להשתנות"

הבוקר התקיים דיון בוועדת הכלכלה בנושא שינוי חוק ההסדרים שאושר אי שם בשנת 2023. החוק נועד למנוע מונופול של חברות מותגים גדולים
ענת סימן טוב | 
דוד ביטן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הבוקר התקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת סביב חוק ההסדרים, על רקע הניסיון להאריך הוראה שנועדה לקדם נתח שוק לחברות ומותגים קטנים בענף המזון. הבקשה להארכה עוררה ביקורת מצד משתתפים בדיון שהתעניינו מדוע ההוראה מוארכת מבלי שהוצגו נתונים שמראים בבירור שהיא הצליחה, האם אכן חל גידול בייצוג המותגים הקטנים במדפים ובמכירות, או שמדובר בסדרה של צעדים שאין להם שיקוף בשטח.
לפי ח"כ דוד ביטן: "לפי נתונים שאני רואה יש כל הזמן עלייה במכירות של הקטנים, אבל לא מספיק. החברות הקטנות צריכות להשתפר,  במוצרים, במחירים ובפרסום, אבל הבעיה היא גם שהצרכנים הישראלים מעדיפים את המותגים הגדולים, ואת זה צריך לשנות. השינוי צריך לקרות גם בחברה הישראלית".
במסגרת ההחלטה הוחלט להאריך את ההוראה לשלוש שנים נוספות, אך נקבע כי בתוך שנה תתקיים ישיבת‑מעקב שתבחן את האפקטיביות שלה. לצד זאת ביקש יו״ר הוועדה מבית משרד הכלכלה לקדם עתה תיקון חקיקה קבוע שיתמוך בהעמקת התחרות בענף המזון.
הדיון משקף מחשבה רחבה יותר על מבנה שוק המזון בישראל: מצד אחד דחף לעידוד גיוון וייצוג למותגים קטנים, מצד שני, שאלות יסוד לגבי האפקטיביות של הצעדים ומה המשמעות שלהם בפועל עבור הצרכן. הטענה העולה היא שאם לא יהיו צעדים משלימים לשפר מוצרים, להפחית מחירים, לייעץ שיווקי גם הוראות רגולציה עלולות להישאר על הנייר. הליך המעקב שקבעה הוועדה, כולל דיון מחדש בתוך שנה משמש כגיבוי לכך שאם לא תירשם התקדמות משמעותית, ההוראה תיבחן מחדש.
 
בפועל, עבור הצרכנים זה עשוי להשפיע על המחירים, על זמינות מוצרים ועל מבחר המותגים הקטנים במדפים. עבור החברות הקטנות,  מדובר בהזדמנות, אך גם באתגר: עליה לשפר מוצר, מחיר ושיווק, כדי להתברג בתודעה של הצרכן ולהוכיח שהמקום שלהם בשוק הוא לא רק רגולטורי אלא גם רלוונטי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה