כסף וצרכנות

בהשקעה של 30 מיליון דולר: עסקת הענק של סופר ספיר

קבוצת סופר ספיר חתמה על עסקת טכנולוגיה ענקית בהיקף של 30 מיליון דולר, הצפויה לצאת לדרך כבר ברבעון הקרוב. כל הפרטים 

ענת סימן טוב | 
אורן ספיר מבעלי קבוצת ספיר (צילום יחצ)
קבוצת סופר ספיר ממשיכה להתרחב טכנולוגית ורוכשת 3,000 עגלות קנייה חכמות בהיקף של 30 מיליון דולר.
קבוצת "סופר ספיר" בבעלותם של אורן ואבינועם ספיר,  משדרגת את עולם הטכנולוגיה עם קמעונאות חכמה. חברת הטכנולוגיה הקנדית A2Z Cust2Mate הודיעה כי קיבלה הזמנת רכש מהרשת ל־3,000 עגלות קנייה חכמות, בעסקה המוערכת ב־30 מיליון דולר. מדובר באחת הפריסות הגדולות שנעשו בישראל בתחום זה.
הפריסה עתידה להתחיל במחצית הראשונה של 2026, והיא תיכנס לכלל הרשתות סופר ספיר ונטו חיסכון. והיא מבוססת על מודל מסחרי של תשלום חודשי עבור כל עגלה למשך חמש שנים. התשלום כולל את כלל רכיבי המערכת: העגלות עצמן, תוכנה, מערכת ניהול, עמדות טעינה, תחזוקה ושירות. עבור A2Z Cust2Mate מדובר במודל הכנסות מתמשך שנועד לייצר יציבות לטווח הארוך.
אחד המרכיבים המשמעותיים בעסקה הוא הענקת זכויות בלעדיות לחברה על כלל השירותים הדיגיטליים שיוקמו על גבי פלטפורמת העגלות. המשמעות: A2Z תוכל להפעיל ולמסחר פרסום דיגיטלי על מסכי העגלות, לאסוף ולנתח נתונים (בכפוף לדיני פרטיות), ואף לספק שירותים לגורמי צד שלישי כחלק מהקמת שוק מדיה דיגיטלי. כמו בעסקה קודמת עם רשת יוחננוף, סוכם כי Cust2Mate תשלם לרשת תשלום קבוע עבור כל אלף חשיפות מודעה (CPM).
העגלות עצמן כוללות מסך מובנה דרכו מבוצעת כל הקנייה, ללא צורך במעבר בקופה. מערכת הזיהוי והמחשוב מציגה בזמן אמת את כלל המבצעים  ומציעה מוצרים משלימים בהתאם לפריטים שנוספו לעגלה, במטרה להגביר יעילות ונגישות ללקוח.
מנכ"ל סופר ספיר, אורן ספיר, מסר כי המהלך מהווה חלק מהאסטרטגיה הטכנולוגית של הרשת: "חדשנות היא חלק מה־DNA שלנו. העגלות החכמות יסייעו לנו לספק חוויית קנייה נוחה ומהירה יותר, ולייצר אפיקי פרסום חדשים שישרתו את צרכי העסק בשנים הקרובות. סופר ספיר חרטה על דגלה להיות טכנולוגית ולהוביל ולהיות פורצי דרך בישראל לא רק בתחום רשתות המזון אלא גם מובילה בתחום הטכנולוגיה. הצעד הבא שלנו הולך להיות צעד שובר שוויון בתחום הטכנולוגיה".
מנכ"ל A2Z Cust2Mate, גדי גרוס, ציין כי ההזמנה מסמנת את המעבר משלב הפיילוט לשלב הפריסה המסחרית הרחבה: "כשאלפי עגלות מוזמנות בבת אחת, ברור שקנייה ללא קופה עוברת מ’ניסוי’ לסטנדרט חדש בחנויות הפיזיות".

המהלך מצטרף למגמה רחבה בענף המזון בישראל, לפתרונות טכנולוגיים לפתרונות יעילים והמירים עבור הצרכן, וחיסכון בכח אדם עבור הרשת. עגלות חכמות ומערכות ריטייל־מדיה הופכות לכלי עסקי מרכזי הן לשיפור חוויית הקנייה, והן ליצירת הכנסות חדשות מפרסום ונתונים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה