כסף וצרכנות
המלחמה על הסופגנייה: זו רשת המזון שמרסקת את המחירים
מחירי הסופגניות עדיין נשארים בתודעה התחרות בין רשתות השיווק בכדי להילחם על הגעת הצרכן. אז איפה הסופגנייה הזולה ביותר?
שבועיים לפני הדלקת הנר הראשון של חנוכה, רשתות המזון נכנסות למאבק מחירים על אחד המוצרים המבוקשים ביותר בעונה: הסופגניות. השנה התחרות מגיעה לשיא חדש, כאשר חלק מהרשתות מציעות מחירים שמזכירים יותר את ימי המבצעים של פעם ופחות את יוקר המחיה של היום.
על פי בדיקה צרכנית שערכנו באמצעות אתר פרייסז, הרשת הזולה ביותר לרכישת סופגניות לקראת החג היא קרפור היפר, שמציעה סופגנייה במחיר סמלי של שקל אחד בלבד. מדובר במחיר כמעט בלתי נתפס בתקופה שבה מחירי חומרי הגלם, האנרגיה והעבודה נמצאים בעלייה מתמדת. קרפור מנסה באמצעות המבצע למשוך קונים אל החנויות ולהגדיל את התנועה.
כזכור, בבדיקה הקודמת שלנו, גם אז יצאה רשת קרפור עם הסופגניה הזולה ביותר, המחיר למעשה נשאר קבוע.
מיד אחרי קרפור נמצאת רשת רמי לוי, שמציעה סופגנייה במחיר של 1.80 שקלים כאשר קונים מארז של 15 יחידות בעלות כוללת של 27 שקלים. גם כאן מדובר במחיר נמוך משמעותית מהמקובל בשנים האחרונות, מה שמראה כי התחרות השנה ברורה ומכוונת ישירות לכיסו של הצרכן.
מנגד, הרשת היקרה ביותר בבדיקה היא מחסני השוק, שבה מחיר סופגנייה בודדת מגיע ל־4 שקלים, פי ארבעה מהמחיר בקרפור. הפער גדול, עד שקונה שיבחר ברשת היקרה במקום בזולה ישלם על כל סופגנייה 300% יותר. גם ביחס לרמי לוי, הסופגנייה במחסני השוק יקרה בכ־122%. יש לציין כי הרשת מוכרת גם מארז 12 יחידות ב-19.90 שקלים.
יש לציין, כי מחירי הסופגניות במאפיות ה"רגילות" עם סוכר וריבה, מתחילות בעלות של 6 שקלים.
התוצאות מדגישות את החשיבות של בדיקת מחירים גם במוצרים עונתיים שנראים זולים ממילא. כאשר משפחות רוכשות מגשים שלמים לחגיגות, מסיבות וגנים – פערים קטנים במחיר ליחידה מתרגמים לעשרות שקלים וחיסכון משמעותי. סופגניות הן ללא ספק מוצר חגיגי, אבל כשפער המחיר בין הרשת הזולה ליקרה יכול להגיע לשלוש מאות אחוז, מדובר גם בהחלטה צרכנית מהותית.
עוד ב-
לצד המאבק על המחיר, ניתן לראות שהרשתות משקיעות לא מעט גם בשיווק, במבצעי כמות ובניסיון לייצר תחושת ערך. אבל בסופו של דבר, עבור הצרכן הישראלי שחווה עליות מחירים לאורך כל השנה, החג הקרוב מציב גם הזדמנות, לבחור נכון ולשלם פחות על אותו מוצר בדיוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.זה מה שיקטין את יוקר המחייהאבי 11/2025/25הגב לתגובה זו0 0צוחקים עלינו כאילו הסופגניה זה מה שיקטין לנו את עלות סל הקניות. פסיכולוגיה בגרושסגור
-
2.סופגניההאחד והיחיד 11/2025/24הגב לתגובה זו1 0כל הרשתות עשו את אותו תרגיל כדי להגיע למחיר של 1 שקל או 1.9 שקל הקטינו את גודל הסופגניה ואת הריבה בקושי מרגישים אז שיפסיקו לחשוב שהצרכן הוא טמבלסגור
-
1.הכל חארטאישראל 11/2025/24הגב לתגובה זו0 0שכחתם לציין שבקרפור יש התניית רכישהסגור



